בעוד חודשיים: הונדורס עשויה להעביר את השגרירות שלה לירושלים

טקס העברת השגרירות עשוי להתרחש עוד לפני מערכת הבחירות בישראל, דבר שיחזק את מעמדו של נתניהו • במקביל תפתח ישראל שגרירות בהונדורס

רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז / צילום: רויטרס
רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז / צילום: רויטרס

בסיום מספר פגישות מדיניות של נתניהו עם מנהיגים במדינות דרום אמריקה, אמר גורם מדיני בכיר כי הוא מקווה שהונדורס תעביר את שגרירותה לירושלים בחודשיים הקרובים. טקס העברת השגרירות עשוי להתרחש עוד לפני מערכת הבחירות בישראל, דבר שיחזק את מעמדו של נתניהו. במקביל ישראל תפתח שגרירות בהונדורס.

הנושא עלה בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא הונדורס אתמול. עוד אמר הגורם המדיני כי הונדורס ביקשה מישראל "לפתוח פתח אצל ארה"ב" ולכן נערכה פגישה משולשת בין שני המנהיגים ושר החוץ האמריקני פומפיאו. "ישראל רוצה לסייע למדינות דרום אמריקה לפתור חלק מהבעיות בתחום המים, כלכלה ביטחון ולארה"ב יש אינטרס בכך אמר הגורם.

הונדורס חוששת ממהלכים אמריקאיים, אחרי סדרת ציוצים של טראמפ באשר לקיצוצים נחוצים בסיוע החוץ של ארה"ב.

גורם מדיני בכיר אמר שבמהלך פגישת נתניהו ופומפיאו, "ישראל קיבלה את כמעט את כל מה שביקשה. היו לישראל 8 בקשות - 7 מהם נענו. העניין היחיד שנותר בדיונים מהבקשות הללו הוא עסקת המטוסים עם קרואטיה". עוד הוסיף הגורם כי ראש הממשלה יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסויימים וכי ישראל וארה"ב מקדמים רעיונות שונים בנוגע לסוריה שיעזרו לישראל.