חברת מרכבים שעוסקת בהרכבת אוטובוסים ופועלת מאזור התעשייה בקיסריה החלה בימים האחרונים בהליכים לפיטורים של כ-50 מבין כ-500 מעובדי החברה. זאת, לאחר שבמהלך 2018 החברה כבר פיטרה כ-220 עובדים.
מנכ"ל מרכבים, ניר פוזנר אמר היום (ה') בשיחה עם "גלובס" כי "אי הוודאות שמאפיין את הענף על רקע סוגיית רכש הגומלין והתחרות עם יבוא האוטובוסים מסין, שנתמך על ידי ממשלת סין, מקשים עלינו מאוד".
הרקע למשבר שפוקד את ענף האוטובוסים בישראל הוא הוויכוח המתמשך בין משרדי הממשלה על החלת החובה לרכש גומלין מצד יצרניות אוטובוסים בחו"ל במשק הישראלי- במצב שהן מוכרות אוטובוסים לחברות שמספקות את שירותי התחבורה הציבורית.
ועדת מכרזים של משרד התחבורה החליטה לפני כחצי שנה לפטור את יצרניות האוטובוסים הזרות מחובת רכש גומלין, בנימוק שמהלך כזה יעכב רכש אוטובוסים הנחוצים להפעלת קווים באזור ירושלים ויגרום לעליית תעריפי הנסיעה לציבור הרחב. בעמדה זו תומך גם אגף התקציבים שבמשרד האוצר.
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) שבמשרד הכלכלה והתעשייה שאמונה על אכיפת רכש הגומלין- מתנגדת להחלטה זו, ומאז שהתקבלה ההחלטה השנויה במחלוקת, הסוגיה מתבררת בוועדות הכנסת ובמשרד המשפטים. זאת, בזמן שחברות שעוסקות בהרכבת האוטובוסים בישראל, והתאחדות התעשיינים מקיימות על הנושא הליך בבג"ץ.
בתוך כך, יו"ר ועד העובדים במרכבים, דימה קומנצ'נקו פנה אתמול לשר התחבורה, ישראל כץ, והזמין אותו לבקר במפעלי החברה- כדי להתרשם מהמצוקה שאליה היא נקלעה בשל המשבר המתמשך בענף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.