פלאזה סנטרס קיבלה הצעות ראשוניות לרכישת מתחם קאסה רדיו תמורת 60-66 מיליון אירו

לחברה יש חוב של כ-346 מיליון שקל (כ-82 מיליון אירו) למחזיקי האג"ח, מתוכו 143 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' ו-203 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב' • מימוש ההחזקה במניות הפרויקט הוא קריטי להחזר של מרבית החוב • מחירי איגרות החוב זינקו ביום רביעי ביותר מ-20%, לאחר שהחברה חשפה את ההצעות באסיפת מחזיקי האג"ח

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

מחירי איגרות החוב מסדרות א' ו-ב' של חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס   זינקו ביום רביעי ביותר מ-20% כל אחת, לאחר שהחברה חשפה מצגת ובה אפשרויות חדשות שעשויות להוביל להגדלת ההחזרים למחזיקים באג"ח שלה. עם זאת, גם לאחר העליות בשבוע שעבר משקפים מחירי האג"ח שיעור של 36% ו-41% בלבד מהערך המתואם (פארי) ונמוך משמעותית מהתסריט האופטימי ביותר של החברה.

את המצגת פרסמה החברה לקראת אסיפת מחזיקי האג"ח משתי הסדרות, שנערכה באותו היום. באסיפה הציג יו"ר החברה, רון הדסי, את תמונת המצב העסקית הנוכחית ואת האפשרויות הקיימות בנוגע לשלושת הנכסים העיקריים ברומניה ובהודו.

פלאזה סנטרס כבר פרעה לאורך השנים תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-2.29 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, המשקפים שיעורים של 121% ו-130% מהיקף הקרן שגייסה החברה עבור סדרות א' ו-ב', בהתאמה. למרות זאת, נותר כיום לחברה חוב של כ-346 מיליון שקל (כ-82 מיליון אירו) למחזיקי האג"ח, מתוכו 143 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' ו-203 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'.

בשנים האחרונות עסקה פלאזה סנטרס במימוש נכסיה, שכללו מרכזים מסחריים וקרקעות במזרח אירופה. במצגת הנוכחית מציינת החברה כי ברשותה נותרו שישה נכסים שטרם נחתם הסכם מחייב למכירתם.

מדובר על קרקע בעיר לודז' בפולין, שתי קרקעות ברומניה, שתי קרקעות בערים בנגלור וצ'נאי שבהודו, וכן פרויקט קאסה רדיו שבמרכז בירת רומניה בוקרשט. שלושת האחרונים הם שאמורים להניב את עיקר התמורה האפשרית למחזיקים, אולם גם אלו שסימני השאלה סביבם מימושם הוא הגדול ביותר.

ששת הנכסים רשומים בספרי פלאזה סנטרס לפי שווי של 87.1 מיליון אירו, מתוכו נזקף סכום של 63.3 מיליון אירו להחזקה של 75% במניות פרויקט קאסה רדיו. כך, שמימוש נכס זה הוא קריטי להחזר של מרבית החוב.

באסיפה הציג הדסי שני מסלולים אפשריים בנוגע לקאסה רדיו. הראשון, בו בחרו המחזיקים, כולל מתן תקופה של עד 12 שבועות למשקיעים שונים לערוך בדיקת נאותות לפרויקט, כאשר בסיומם מקווה החברה לחתום עם אחד מהם על מזכר הבנות לרכישת 60%-75% ממנו בתמורה לסכום של עד 60-66 מיליון אירו (253-278 מיליון שקל). סכום זה אמור להיות משולם בשלבים, בהתאם לאישורים שיתקבלו ולהתקדמות הבנייה.

לפי המידע שהציג הדסי באסיפה, קיימות 2-3 הצעות רציניות שעם אחת מהן תנסה החברה לסגור עסקה עד תום הרבעון הראשון. עם זאת, יש להדגיש כי עסקה זאת תהיה מותנית בהתקיימותם של תנאים מתלים ובראשם תיקון הסכם החכירה של מתחם קאסה רדיו עם הממשלה הרומנית. כך, שלפי הערכתו של הדסי יתקבל התשלום המהותי הראשון מהפרויקט, על סך של כ-29 מיליון אירו, רק במחצית השנייה של 2020.

חוסר הוודאות הנוסף קשור ביכולת לממש את שתי הקרקעות בהודו, בהן שותפה פלאזה סנטרס בחלקים עם בעלת המניות הגדולה שלה, אלביט הדמיה. אלביט הדמיה העבירה לאחרונה את מניותיה לידי נאמן וחדלה בשל כך מלשלוט בפלאזה סנטרס.

לגבי הקרקע בצ'נאי, עדכנה פלאזה סנטרס בנובמבר האחרון כי תאריך השלמת מכירת הקרקע ליזם מקומי נדחה ל-7 בינואר, כלומר למחר. אם אכן העסקה תושלם לבסוף תמורת 13.2 מיליון אירו, הרי שפלאזה סנטרס תקבל כבר בשבועות הקרובים סכום (נטו) של כ-6.5 מיליון אירו (27 מיליון שקל).

העסקה השנייה קשורה לקרקע בבנגלור, בה התחייב הרוכש לשלם לשתי המוכרות סכום של כ-44 מיליון אירו תמורת הקרקע (כ-22 מיליון אירו לפלאזה סנטרס). עד כה שילם הרוכש סכום של 8.4 מיליון אירו ועוד 8.8 מיליון אירו הוא אמור לשלם בתשלומים במהלך שמונת החודשים הראשונים של 2019.

תאריך ההשלמה נקבע ל-31 באוגוסט ואז אמור הרוכש לשלם את יתר הסכום על סך 26.5 מיליון אירו, אולם יכולתו להשלים את העסקה עדיין לא ודאית. אם תושלם העסקה לבסוף, הרי שפלאזה סנטרס תקבל מתוכה סכום של 12.6 מיליון אירו (53 מיליון שקל).