גל הירש מקים מפלגה חדשה בשם "מגן ישראל"

וגם: ל"גלובס" נודע שמפלגת "ישר" ומפלגת "אחי ישראלי - החיבור הוא הסיפור", של הרבנית עדינה בר-שלום, שוקלות לאחד כוחות

תא״ל במיל' גל הירש, שהיה המועמד לתפקיד המפכ״ל לפני כשלוש שנים, הודיע היום כי הוא מקים מפלגה חדשה בשם "מגן ישראל". הדבר פורסם לראשונה בעיתון "הארץ".

השר גלעד ארדן, שניסה למנות את הירש למפכ"ל, מוחה על טיפול המשטרה בענייניו במשך שלוש שנים וקיווה שהירש ישוריין על ידי נתניהו ברשימת הליכוד. הירש עדיין חשוד בעיני המשטרה בנושא חקירת שוחד בגיאורגיה, אך לפני כמה שבועות בעת השקת ספרו, הוא הודיע שהוא מצטרף לחיים הפוליטיים וכי הוא "נקרע מכך שיש נגדי תיק פלילי פתוח, שתפרו לי".

במקביל, ל"גלובס" נודע שבימים האחרונים נערך מפגש בין אנשי מפלגת "ישר", סגן ראש המועצה לבטחון לאומי לשעבר, ערן עציון, אחד ממייסדי המפלגה יגאל טמיר ובכירי מפלגת "אחי ישראלי- החיבור הוא הסיפור" שהוקמה לפני כשנה על ידי הרבנית עדינה בר-שלום ואלוף במיל' גדעון שפר.

שתי המפלגות שוקלות לאחד כוחות, לאור אחוז החסימה הגבוה והקושי לחצותו. המסרים בהם דוגלים ב"אחי" הוא חיבור ואיחוי שורות בציבוריות הישראלית. ב"ישר" יש עקרונות של דמוקרטיה ישירה שהם מחוייבים להם וחובה לערוך פריימריז, ולהיענות לדרישות חברי המפלגה (בנוסף לעקרונות אחרים, מצע עליהם יחליטו במשותף חברי המפלגה).