ראש השב"כ: מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות הקרובות בישראל

הותר לפרסם כי במהלך כנס אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, בו השתתף ראש השב"כ נדב ארגמן, אמר ארגמן כי מדינה זרה מתכננת להתערב בבחירות בישראל, אך הוא אינו יודע לומר בשלב זה לטובת או רעת מי תהיה ההתערבות בשלב זה • פורסם לראשונה בחברת החדשות

ראש השב"כ, נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש השב"כ, נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), נדב ארגמן, סיפק אמש (ב') אזהרה מטרידה מאוד בנוגע לבחירות הקרובות בישראל. פרסום תוכן הדברים המדויק נפסל על ידי הצנזורה מפני שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות.

הותר לפרסם כי במהלך כנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב, בו השתתף ארגמן, אמר ראש השב"כ כי מדינה זרה מתכננת להתערב בבחירות בישראל. הוא לא יודע לומר בשלב זה לטובת או רעת מי תהיה ההתערבות בשלב זה.

ארגמן הוסיף כי הוא לא מזהה אינטרסים להתערבות, אך היא תתרחש בוודאות לדעתו, וציין כי היא תתבצע באמצעות סייבר והאקרים - "אני יודע על מה אני מדבר".

עוד פורסם הערב (ג') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש שוב ממבקר המדינה אישור לגייס תרומות למימון הגנתו. הסכום שמבקש ראש הממשלה - 2 מיליון דולר.

האירוע של אגודת הידידים התקיים בנוכחות כמה עשרות אנשים. ההחלטה על זהות הנוכחים נבחרה בקפידה על ידי המארגנים וכל מי שהגיע התבקש להפקיד את הנייד בכניסה. ראש השב"כ נדב ארגמן דיבר בקצרה ולאחר מכן השיב למספר שאלות.

לפני מספר שבועות ראיינו ב"גלובס" את ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו שהתייחס לאפשרות של התערבות זרה בבחירות בישראל והזהיר: "אם רוסיה או מעצמה אחרת שיש לה אינטרסים כאלה ואחרים, או גוף תת-מדינתי שיש לו אינטרסים כאלה או אחרים היה יכול לפלוש למערכת הבחירות? התשובה כן, האם את ואני נדע את זה? התשובה היא לא. האם המערכת בנויה לטפל בזה?".

עוד אמר פרדו כי גם מימון של התערבות זרה ניתן לעקיפה קלה מאוד במערכת בחירות בישראל. לדבריו, "אם מפלגה מסוימת מקבלת 50 מיליון דולר, אבל לא לחשבון בנק בישראל, אלא ההשקעה תהיה בחברה בלונדון, פריז, סן פטרסבורג או דרום אפריקה, הכסף לא יגיע לפה, אף אחד לא יעלה על זה לעולם".