השקל התחזק: "היקף הייסוף מוגבל בטווח הבינוני"

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מעריך: "בראייה לטווח בינוני וארוך, עודפי היצע ונתוני מאקרו טובים יתמכו בחולשת הדולר בשוק המקומי" • האירו איבד 0.44% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.215 שקלים, הדולר איבד 0.46% ושערו היציג נקבע על 3.682 שקלים • האוצר ינפיק אג"ח ממשלתיות במטבע האירו לטווחים של 10 ו-30 שנה • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock
1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock

המסחר בשוק המט"ח מתנהל כעת על רקע שיחות הסחר בין ארה"ב לסין, שנמשכות גם היום. בינתיים, בשוק המקומי, משרד האוצר החליט להנפיק אג"ח ממשלתיות במטבע האירו. 

האירו  נסחר כעת ללא שינוי מול הדולר סביב 1.145 דולרים. גם הליש"ט  נסחר ללא שינוי מול הדולר סביב 1.272 דולרים, ולפי שעה, מדד הדולר אינדקס (DXY) נסחר ללא שינוי. 

בשוק המקומי, האירו  איבד 0.44% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.215 שקלים, בעוד הדולר  איבד 0.46% ושערו היציג נקבע על 3.682 שקלים. 

יממה לאחר פרסום נתוני הגירעון המדאיגים לשנת 2019 הודיע היום האוצר על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל במטבע האירו לטווחים של 10 ו-30 שנה. אתמול התפרסמו תחזיות קודרות לגבי הגירעון ב-2019 לפיהן הוא צפוי לזנק ל-3.5% תוצר על רקע ירידה חדה בצמיחה הצפויה. היקף הגיוס המתוכנן אמור להיקבע במסגרת המכרז.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, אומר כי "המוסדיים והסקטור העסקי שבו לעבודה בתום חופשת חג המולד ועמם היצעי מטבע, שגרמו לייסוף השקל. היקף הייסוף מוגבל בטווח הבינוני, לתחום של 3.72-3.67 שקלים לדולר. צפויים ביקושים למטבע האמריקאי שבולמים בשלב הנוכחי את המשך הייסוף. להערכתנו, בראייה לטווח בינוני וארוך, עודפי היצע ונתוני מאקרו טובים יתמכו בחולשת הדולר בשוק המקומי. החלטת בנק ישראל לצאת מרכש מט"ח לקיזוז השפעת הגז מצמצמת את הביקושים ומחייבת את בנק ישראל לשמור על תנאי הסחר של ישראל, בהתחשב בתנודות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים.

"שלשום ירד שער הדולר מתחת לרמה הפסיכולוגית של 3.7 שקלים, על רקע היחלשות הדולר בעולם ובציפייה להחלטת הריבית של בנק ישראל. נגיד בנק ישראל העביר מסר כי הריבית תמשיך לעלות אך בקצב מדורג וזהיר, מה שמלמד כי העלאות הריבית בשנת 2019 תהיינה מדודות. במידה והמשבר בשווקים הפיננסים יחריף ותוואי העלאות הריבית בארה"ב ייעצר, בנק ישראל יעצור את העלאות הריבית".