גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רק מערכת אכיפת החוק אשמה באובדן אמון הציבור בה

מערכת אכיפת החוק בישראל כבר איננה מסוגלת להקשיב וללמוד מהביקורת שנמתחת עליה ● הציבור מאבד אמון משום שמערכת אכיפת החוק מתייחסת אליו בזלזול ובהתנשאות, כאילו היה חבורה של טיפשים נבערים ש"אפשר להוליך אותם שולל" ● פרשנות

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: תמר מצפי
פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: תמר מצפי

1. מערכת אכיפת החוק היא מהנכסים הכי יקרים של כל דמוקרטיה, היא התשתית לכל דמוקרטיה חזקה, אבל היא לא יכולה להיות חסינה לביקורת ומעל החוק. לא חוקרי המשטרה, לא עורכי הדין בפרקליטות מיסוי וכלכלה, לא פרקליט המדינה וגם לא היועץ המשפטי לממשלה - איש מהם אינו חסין לביקורת ואינו יכול לפטור אותה באופן אוטומטי בטענה כי מדובר ב"ריסוק שלטון החוק", ב"מתקפה על שלטון החוק" או בניסיון "לסרס את שומרי הסף".

נדמה לי שמערכת אכיפת החוק בישראל כבר איננה מסוגלת להקשיב וללמוד מהביקורת שנמתחת עליה. היא נאטמה. היא לא מבינה שיש סופה בחוץ, סערה של אי-אמון ציבורי במערכת. בפרקליטות אמנם מבינים שבלי אמון הציבור הם יאבדו את הלגיטימציה שלהם, אבל במערכת אכיפת החוק מתקשים להפנים שלסופת האי-אמון הזאת אחראים לא ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא חברי הכנסת אלא אנשי מערכת אכיפת החוק עצמה. המערכת הזאת היא זו שמחלישה את אמון הציבור בה, היא זו שמגבירה את התחושה שמערכת הצדק אינה הוגנת, שהיא חד-צדדית, שהיא מסרבת לבקר את עצמה גם אחרי שהיא נחשפת בערוותה, שהיא מתקשה להודות בטעויות, שהיא, למצער, גם פוליטית.

כשמפכ"ל משטרה לשעבר מתראיין לתוכנית טלוויזיה ומגלה סודות מחדר החקירה; כשהוא מעיף לאוויר האשמות-שווא על מעקבים של נתניהו אחרי חוקריו - הוא גורם לציבור לאבד את האמון במערכת החוק. כשמדי יום, במיוחד מדי שישי במהדורות החדשות בטלוויזיה, מובאים ציטוטים מפי "גורם בכיר במערכת אכיפת החוק", "גורם משפטי מאוד במשרד המשפטים" או "גורמים בכירים מאוד במשטרה" - הציבור מאבד אמון, בגלל מבול ההדלפות השיטתיות והאינטרסנטיות.

כשגורמים בפרקליטות ובמשטרה, בעלי אינטרסים זרים, מתמזגים בפועל עם "פרשנים" ו"עיתונאים" בעלי אותם אינטרסים - הציבור מבחין בזאת מיד ומאבד אמון הן במערכת אכיפת החוק והן בתקשורת. כשראש הממשלה מעלה טענות ותהיות לגיטימיות, ומערכת החוק לא מנסה כלל להגיב לעניין אלא שולחת את אחד ממדליפיה לומר ש"נתניהו מוליך שולל את הציבור" - הציבור מאבד אמון בכך שהמערכת מסוגלת להשיב לביקורת, ובמקום זאת היא פוטרת את עצמה מהסברים. 

כשמערכת אכיפת החוק מגדלת בתוכה תפוחים רקובים כמו רות דוד, הציבור מאבד בה אמון, כי הוא רואה כיצד הטיפול בה נעשה בכפפות של משי ותוהה אם יש מקרים נוספים שטויחו. כשמתפרסמות קלטות שבהן חוקרי משטרה מפעילים טרור מילולי על חשודים, בתוך צרחות איומות ואיומים - הציבור מאבד אמון במערכת אכיפת החוק.

כשעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מודה במסמך רשמי כי נציב בדימוס רוני ריטמן, שהיה מעורב בחקירות ראש הממשלה ורעייתו, התייחס בחקירתו במח"ש לאפשרות של קשר של נתניהו לפתיחת החקירה נגדו, ומתייחסת לכך כדבר זניח - היא גורמת לאובדן אמון הציבור. כשזילבר קובעת כי אלה "לא היו טענות מרכזיות", ואין בהן שום ניגוד עניינים - הציבור מאבד אמון במערכת אכיפת החוק ומבין שהיא קובעת דין לעצמה, מצופפת שורות כדי להגן על עצמה וקובעת מתי זה לא "מרכזי" ומתי זה "לא ניגוד עניינים", בהתאם לאזורי הנוחות שלה, ורק שלה.

כששופט העליון לשעבר והמשנה לנשיא אליהו מצא קובע כי נתניהו הוא כמו "ראש ארגון פשע", ומערכת המשפט ממלאת את פיה מים - הציבור מאבד אמון במערכת אכיפת החוק.

הציבור מאבד אמון משום שמערכת אכיפת החוק מתייחסת אליו בזלזול, בהתנשאות, כאילו היה חבורה של טיפשים נבערים ש"אפשר להוליך אותם שולל". לא, ממש לא. הציבור הרבה יותר חכם מאותם אלה שמנסים לתייג אותו כ"טיפש". הוא מבין שאם המערכת מחליטה להתלבש על פלוני-אלמוני, ובמקביל להתעלם מאותן עברות לכאורה אצל אחרים, היא מערכת שמסמנות מטרות.

2. זה שנתיים שמתקיימות הפגנות של ארגוני שמאל סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. ההפגנות הן אמנם זכות דמוקרטית ואושרו על-ידי בג"ץ, אבל מה שנאמר בהן רחוק מלשקף דמוקרטיה או חופש ביטוי. הן משקפות אנרכיה, הסתה וחופש ביזוי.

מה לא נאמר שם? שמנדלבליט הוא היועץ המשפחתי לממשלה, שהוא ה"קונסליירי", שהוא טייחן, שהוא מושחת, שהוא חבר של ביבי, שהוא מורח את החקירות בכוונת מכוון, שהוא פרקליטו של השטן, שהוא משתף פעולה עם שחיתות, שהוא שותף לפשע, שהוא יועץ משפטי של עולם תחתון, שהוא בעצמו חבר בארגון פשע (אולי השופט בדימוס מצא לקח את הדימוי הזה משם).

אלה ביטויים שהדעת אינה יכולה לסבול, אבל לכל אורך התקופה הזאת, בכירי מערכת המשפט בישראל, בהווה ובעבר, גם לא עיתונאי ופרשני האולפנים, לא הצליחו לחלץ מעצמם מילת ביקורת על ההסתה הפרועה הזאת. ופתע פתאום, כשח"כ דוד אמסלם אומר משהו שמשתמע ממנו חוסר אמון במערכת אכיפת החוק, כולם מצופפים שורות כדי להתנפל עליו. זו בדיוק הסיבה שהציבור מאבד את אמונו וסבור, בצדק מבחינתו, שיש בה נטייה פוליטית ברורה ומובהקת. היא מגיבה בעוצמה לצד אחד של המפה הפוליטית ומתייחסת בעדינות, אם בכלל, לצד שהיא מזדהה איתו. 

הפרקליטות: "לא נתייחס לפרטי החקירה"

השבוע פנינו בסדרת שאלות לפרקליטות המדינה על רקע חקירות נתניהו. הנה השאלות והתשובות. שפטו בעצמכם.

בסוף נובמבר 2018 התקיים כנס של עיתונות עצמאית בחסות הקרן החדשה לישראל, בנוכחות דליה דורנר, שופטת העליון לשעבר, ועיתונאים רבים. בכנס נבחר היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ל"אביר השחתת השלטון". איך פרקליט המדינה רואה את הדברים, במיוחד על רקע הביקורת של אמסלם והגדרת אמירותיו "בעייתיות".

"הנושא איננו מוכר לפרקליט המדינה, ולכן הוא ממילא לא יכול להתייחס אליו. עם זאת, אם אכן הוענק ליועמ"ש תואר של 'אביר השחתת השלטון', פרקליט המדינה רואה בכך צעד פוגעני ובלתי ראוי. יש לציין כי פרקליט המדינה גינה לא פעם הפעלת לחץ בלתי ראוי על גורמי אכיפת החוק, יהיה הכיוון שממנו מגיע הלחץ אשר יהיה".

מדוע שי ניצן מבקר באופן קבוע את הביקורת נגד הפרקליטות מהצד הימני של המפה הפוליטית, ולא מבקר כלל את הביקורת נגד מערכת אכיפת מהצד השמאלי של המפה? הביקורת מהצד השמאלי באות לידי ביטוי, בין היתר, בהפגנות שבועיות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בקריאות גנאי חמורות ומסיתות.

"לעניין זה יפים הדברים שנשא פרקליט המדינה בנאומו בכנס פתיחת שנת המשפט בשנת 2017: 'ברצוני גם להתייחס בקצרה לנושא ההפגנות הדורשות לקבל החלטה מידית בתיקים הללו. ברי כי חופש ההפגנה הוא זכות יסוד בסיסית, חלק מהזכות לחופש הביטוי - הלא הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. הפגנה היא מכשיר מרכזי להבעת דעות ולהעלאת סוגיות חברתיות, פוליטיות ומדיניות על סדר היום הציבורי, וחלילה שזכות זו תיפגע. ככלל, יש לאפשר הפגנה גם בנושאים שבהם עוסקת מערכת אכיפת החוק וגם נגד גופים אשר הם חלק ממערכת זו: היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות והמשטרה - על כך אין שום מחלוקת! ... לסיכום, החקירות בפרשות ראש הממשלה מתנהלות באופן יסודי וענייני, ובמקביל אנו משתדלים, כאמור, לקדם את הדברים בזמן הקצר האפשרי. עם זאת, אסור שההפגנות תגרומנה לנו לקבל החלטה לא עניינית או לקבל החלטה לפני שהחקירה תמצה את עצמה. כאמור, אם נעשה כן, נמעל בתפקידנו".

האם ההדלפות הסדרתיות והמתואמות מ"גורמים בפרקליטות" מדי יום שישי למהדורות החדשות של שלושת ערוצי הטלוויזיה נעשות על דעתו של ניצן או מטעמו, ואם לא, אשמח לקבל את התייחסותו של ניצן להדלפות המתואמות, שנעשות על בסיס קבוע.

"אנו מפנים לנאום האחרון שנשא פרקליט המדינה לפני שבוע וחצי, שבמסגרתו התייחס בקולו, בין היתר, לדברים הבאים: 'היזהרו מפרסומים לא מוסמכים ומספקולציות על אודות עמדות כביכול של משתתפי הדיונים. אנו בעיצומו של התהליך, ועם סיומו נפרסם כאמור הודעה רשמית וברורה. לצערנו, לאחרונה אנו עדים לאמירות ולהשתלחויות נגד מערכת אכיפת החוק. כאשר נדמה כי אמירה כזו או אחרת חוצה רף חדש שלא היה מקובל במקומותינו, לא עוברים ימים ספורים, ורף חדש, גבוה מקודמו או שמא נמוך ממנו, מתרגש עלינו. מזהירים אותנו, מתרים בנו, וכיוצא בזה. אבטיח לכם רק זאת: לא נירא ולא ניחת. לא נירתע מפני איש. נמשיך במלאכתנו, ללא מורא, עד לסיומה. עד קבלת ההחלטה הנכונה והמקצועית ביותר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, בהקדם האפשרי. זה תפקידנו. זו חובתנו. דבר לא יסיט אותנו מדרכנו'".

כמה שאלות לגבי החקירה: א. מי סירב להצעת נתניהו להתעמת עם עדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ - רוני אלשיך? ליאת בן-ארי? שי ניצן? אביחי מנדלבליט? ב. האם ההדלפה לגלי צה"ל השבוע מפי גורם משפטי בכיר "מאוד", ולפיה ראש הממשלה "מוליך שולל את הציבור", נאמרה על-ידי ניצן, על דעתו או על-ידי מי מאנשיו, ואם לא - איך הוא מתייחס אליהן, במיוחד על רקע המחדלים המשטרתיים בחקירות ראש הממשלה? מחדלים אלה כוללים, בין היתר, את אי-הזמנת ד"ר אסף אילת מרשות ההגבלים העסקיים והסירוב לעמת את נתניהו עם עדי המדינה, אף שחשודים מרכזיים אחרים בתיק 4000 "זכו" לעימות עם שלמה פילבר וניר חפץ.

"אשר לטענות שהעלה ראש הממשלה בנוגע לחקירתו, כפי שהודענו השבוע, אין בכוונתנו להתייחס לפרטי החקירה באמצעי התקשורת. החקירה מנוהלת באופן מקצועי ויסודי כנדרש".

עוד כתבות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

מגמה מעורבת בוול סטריט; רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%, שיאומי ב-12%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"