לקראת המעבר לנגב: קבוצת גאון חתמה על הסכמים קיבוציים עם העובדים

החברה מתכננת להעתיק את מפעל הפלדה שלה מאזור התעשייה ניר צבי לנאות חובב שבנגב • עפ"י ההבנות שהושגו, העתקת פעילות הייצור תיעשה תוך שמירה על השקט התעשייתי בחברה לטווח הארוך

גיא רגב / סיון פרג'
גיא רגב / סיון פרג'

קבוצת גאון דיווחה היום (ב') כי השלימה את המו"מ עם עובדי מפעל הפלדה שלה, וחתמה איתם ועם ההסתדרות הכללית על הסכמים קיבוציים חדשים. זאת במסגרת התכנית להעתקת המפעל מאזור התעשייה ניר צבי שליד צריפין לאזור התעשייה נאות חובב שבנגב.

העתקת המפעל לנאות חובב צפויה עד סוף השנה, בהשקעה של כ-200 מיליון שקל. במפעל מועסקים 140 עובדים, ועל פי ההבנות שהושגו, העתקת פעילות הייצור מצריפין לנגב תיעשה תוך שמירה על השקט התעשייתי בחברה לטווח הארוך. בקבוצת גאון אמרו כי תוקף ההסכמות יהיה 4 שנים, וניתן יהיה להאריך אותן. בגיבוש ההסכמים השתתפו יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, גבי אסרף, ויו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, משה ארבלי.

עוד אמרו בקבוצת גאון כי בימים האחרונים סוכם כי עובדי החברה שיעברו לעבוד במפעל החדש שלה בנאות חובב, יזכו בין השאר לשירותי הסעה, והצדדים יפעילו מנגנון ליישוב מחלוקות שעשויות להתעורר במסגרת תהליך המעבר בין העובדים לבין ההנהלה.

המפעל החדש, שישתרע על שטח של כ-180 דונם ישמש את קבוצת גאון ליצור, אחסון ושינוע של צינורות פלדה שמיועדים לשוק התשתיות הזורמות, מים וגז בישראל ובחו"ל.

לקראת הקמת המפעל המדינה תעמיד לקבוצת גאון מענק של 21 מיליון שקל באמצעות הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה של משרד הכלכלה והתעשייה. מנכ"ל הקבוצה, גיא רגב, אמר כי עם השלמת המעבר לנאות חובב, עובדי החברה יפעלו בסביבת עבודה מתקדמת ויעמדו לרשותם מיטב התנאים.