תשואה של פי 10 בעשר שנים: פימי השלימה מכירת החזקותיה בחברת מוצרי הבנייה אינרום ב-1.3 מיליארד שקל

הקרן שמוביל ישי דוידי מימשה היום את יתרת החזקותיה באינרום תמורת כ-130 מיליון שקל • מאז ההנפקה זינקה המניה בכ-120% ומשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-1.3 מיליארד שקל

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

כארבע שנים וחצי לאחר שהנפיקה את חברת מוצרי הבנייה אינרום, נפרדה ממנה קרן פימי באופן סופי, עם מכירת יתרת החזקותיה (כ-10.5%) תמורת כ-130 מיליון שקל. הקרן, בראשותו של ישי דוידי, מכרה היום את נתח מניות אינרום בכמה עסקאות מחוץ לבורסה, במחיר מניה של 11.5 שקל - נמוך בכ-5% משוויה בשוק הבוקר (כ-12 שקל).

היום נחלשה המניה בכ-3% והתקרבה למחיר העסקה, אחרי שמתחילת 2019 טיפסה בכ-10%. בפימי ציינו היום כי הקרן מימשה עד כה ממניות אינרום בתמורה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקל - סכום של פי עשרה מהיקף השקעתה בחברה - שהפכה לאחת המוצלחות של הקרן. 

מניית אינרום זינקה
 מניית אינרום זינקה

אינרום נרכשה על-ידי פימי בדצמבר 2008, תמורת כ-160 מיליון שקל, והונפקה בבורסה בחודש יוני 2014, אז מכרה הקרן ממניותיה תמורת כ-350 מיליון שקל. מאז ההנפקה ועד כה חילקה אינרום דיבידנדים בסכום מצטבר של כ-460 מיליון שקל, וחלקה של פימי בהם הסתכם בכ-175 מיליון שקל. שנה לאחור מנייתה של אינרום מציגה שחיקה של יותר מ-20% בשוויה, אולם מאז ההנפקה זינקה בכ-120%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-1.3 מיליארד שקל.

אינרום מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים עיקריים - מוצרי צבע (נירלט), מוצרי גמר לבנייה (כרמית) ופתרונות בנייה (איטונג), ובסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018 הציגה שחיקה קלה של כ-1% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-747 מיליון שקל, ושחיקה דומה ברווח הנקי שעמד על כ-87 מיליון שקל.

מפילוח התוצאות לשלושת מגזרי הפעילות בלטה לשלילה נירלט, שם הרווח התפעולי בשלושת הרבעונים צנח ב-17% ל-51 מיליון שקל, אחרי שההכנסות ירדו ב-4% ל-315 מיליון שקל. הרווח התפעולי לאותה תקופה בפעילותן של כרמית ואיטונג נותר ללא שינוי, ברמה של 46 מיליון שקל בכרמית ושל 37 מיליון שקל באיטונג, ויציבות נרשמה גם בהכנסותיהן.

אינרום תעשיות נותרה עם שלוש חברות 

את מניותיה באינרום הציבורית (בשמה המלא אינרום בנייה) החזיקה פימי באמצעות חברה פרטית, אינרום תעשיות, שלאחר המכירה נותרה עם שלוש חברות נוספות, שגם הן פעילות בענף הבנייה ומוצריו - אורדן (תעשיות מתכת), אלוני (עיצוב הבית ואמבטיה) ואורלייט (מוצרי תעשייה). התמורה מהחזקות אלה, לכשימומשו, מוערכת ב-200-300 מיליון שקל נוספים. 

מלבד אינרום, פימי מימשה בשנים האחרונות את החזקותיה בכמה חברות פורטפוליו נוספות, באמצעות הצעות מכר בבורסה בתל אביב, בהן חברת הפצת התרופות נובולוג. רגע לפני סיומה של 2018, בעיצומה של מפולת בשוק המניות, הצליחה פימי להשלים את הנפקת המניות הראשונית (IPO) של קבוצת האבטחה G1 בבורסה, גם כן באמצעות הצעת מכר. בסך הכול מכרה פימי מניות G1 תמורת כ-150 מיליון שקל. 

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב-88 חברות ומימשה 58 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ-5.5 מיליארד דולר.