ממשיכה לספח פרויקטים: אפקון זכתה במכרז להקמת מבנה עבור גוף ממשלתי ותחזוקתו בכ-200 מיליון שקל

ככל הידוע, מדובר בהקמת מבנה משרדים עבור משרד הביטחון בתל אביב ותחזוקתו למשך שנתיים • במחצית השנייה של 2018 הציגה מניית אפקון קפיצה של יותר מ-50% וקבעה רמת שיא במהלך דצמבר, אולם מאז נחלשה בכ-13%

ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'
ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'

חברת הפרויקטים אפקון ממשיכה בתנופה המאפיינת אותה באחרונה, והיום עדכנה על זכייה במכרז להקמת מבנה עבור גוף ממשלתי ותחזוקתו בכ-200 מיליון שקל. ככל הידוע, מדובר במבנה משרדים עבור משרד הביטחון בתל אביב, ותחזוקתו לשנתיים ממועד סיום ההקמה.

אפקון תשמש כקבלן הראשי בפרויקט ותבצע גם את עבודות האלקטרו-מכניקה, עבודות המתח הנמוך והטכנולוגיות. הקמת המבנה צפויה להימשך כשנתיים ממועד הוצאת צו תחילת עבודה, אותו צופים באפקון לקבל בחודשים הקרובים.

אפקון, שבשליטת משפחת שמלצר, פעילה בתחומי פרויקטי התשתית והבנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת. על פי רוב, פעילות הקבוצה בפרויקט מסוים כוללת שילוב של מספר שירותים ויכולות, מתוך חבילת השירותים שאותם מציעה הקבוצה ללקוחותיה.

כאמור, בתקופה האחרונה דיווחה אפקון על זכייה והתקדמות בשלל פרויקטים, שיחד עם הפרויקט הנוכחי היקפם מצטבר לכ-2.3 מיליארד שקל (חלקם עם שותפים). הגדול מביניהם הוא הקמת קמפוס המשרדים והמעבדות החדש של חברת הטכנולוגיה מובילאיי בהר חוצבים שבירושלים, תמורת כ-950 מיליון שקל.

I6
 I6

נוסף לכך עדכנה אפקון על תכנון, הקמה, ותחזוקה של בנק הדם והמרכז הלוגיסטי של מגן דוד אדום ברמלה; הקמת בתי משפט בטבריה ובצפת; פרויקט להקמת מגדל משרדים בפתח תקווה; ביצוע עבודות בפרויקט נמל הדרום בסמוך לנמל אשדוד; והקמת מעונות סטודנטים במכללה למינהל בראשון לציון.

על רקע התפתחות פעילותה, במחצית השנייה של 2018 הציגה מניית אפקון קפיצה של יותר מ-50% וקבעה רמת שיא חדשה במהלך דצמבר, אולם מאז נחלשה המניה בכ-13%. בסך הכל שמרה המניה על יציבות בשנה האחרונה והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של קצת יותר מ-800 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה של אפקון עלו ב-4% והתקרבו ל-1.2 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה עלה ב-2% ל-39 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה חברת מידרוג על הותרת דירוג האג"ח של אפקון ברמה של A3 באופק יציב, שם ציינו בין היתר כי "לחברה מיצוב עסקי חזק ומבוסס בשוק המקומי בתחום המערכות האלקטרו-מכניות למבנים ותשתיות ובתחום מערכות הבקרה והיא נמנית בין הקבלנים הגדולים במגזרי הליבה של פעילותה ובעלי מוניטין גבוה בישראל". לאפקון סדרה אחת נסחרת, בהיקף של כ-60 מיליון שקל, בתשואה של כ-1.5%.

עוד ציינו במידרוג כי נזילות החברה טובה וכי גמישותה הפיננסית נתמכת "בנגישות גבוהה למקורות מימון, אך מוגבלת מכיוון שמרבית נכסיה משועבדים בשיעבוד שוטף לטובת הבנקים".