המשקל של אינטל: מניית מאזני שקל קפצה באוסטרליה ב-11.1% לאחר שדיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה העולמית

מאזני שקל עוסקת בפיתוח וייצור של מאזניים ומערכות שקילה מתקדמות למגוון שימושים ויישומים, וכן סורקי ברקוד • החברה תשתף פעולה עם מיזם שיתוף פעולה בין שחקנים שונים בתעשייה ובראשם אינטל, הכולל גם את Dell, HP, JD.com, וריפון וחברות אחרות

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב
סידני אוסטרליה / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

מניית מאזני שקל, שהונפקה לאחרונה בבורסה האוסטרלית, קפצה היום ב-11.1% במסחר באוסטרליה לאחר שהחברה דיווחה על שיתוף פעולה עם אינטל. לפי הדיווח שהעבירה היום לבורסה, החברה תשתף פעולה עם ORI - Open Retail Initiative (יוזמת הקמעונאות הפתוחה) - מיזם שיתוף פעולה בין שחקנים שונים בתעשייה ובראשם אינטל , הכולל גם את Dell, HP, JD.com, וריפון וחברות אחרות. 

מאזני שקל עוסקת בפיתוח וייצור של מאזניים ומערכות שקילה מתקדמות למגוון שימושים ויישומים, וכן סורקי ברקוד. מטרת מיזם ORI היא זירוז של פיתוח והטמעה של פתרונות מבוססי האינטרנט של הדברים (IoT) "כדי לשנות את האופן שבו קמעונאים פועלים". השותפות במיזם מתכננות לפתח פתרונות טכנולוגיים לתחום הקמעונות, ולאפשר ללקוחות מהתחום להפחית עלויות ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה.

"מאזני שקל הוזמנה על ידי אינטל להצטרף ל-ORI שמשנה את חוקי המשחק, ויחד עם מובילים אחרים בתעשייה לפשט את אימוץ הטכנולוגיות המתקדמות לסביבה הקמעונאית", מסר מנכ"ל החברה, יורם בן פורת. לדבריו, מדובר בהכרה של התעשייה בטכנולוגיה הייחודית של החברה.

גם לאחר הזינוק במניה היום, מחיר המניה נמוך ב-28.6% מהמחיר לפיו הונפקה מאזני שקל לפני חודשיים. המניה הונפקה במחיר של 35 סנט אוסטרלי, ששיקף לחברה מקיבוץ בית קשת שווי שוק של 49 מיליון דולר אוסטרלי (כ-129.5 מיליון שקל), בעוד שכיום שווי השוק שלה עומד על כ-31 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-82 מיליון שקל.