לבקשת "גלובס": השופטת זמיר דורשת הסברים מהמשטרה

השופטת שרית זמיר דרשה מנציג המשטרה להתייצב באולמה מחר בשעה 8:30 לצורך דיון בבקשת "גלובס" להסרת צו איסור הפרסום מעל הפרשה המטלטלת את עולם המשפט, ולהבהיר מדוע הצו נחוץ

בית משפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בית משפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רוח גבית מבית המשפט המחוזי בתל-אביב למאבק של "גלובס" להסרת צו איסור הפרסום מעל הפרשה המטלטלת את עולם המשפט: השופטת שרית זמיר דרשה מנציג המשטרה להתייצב באולמה מחר בשעה 8:30 לצורך דיון בבקשת "גלובס" להסרת צו איסור הפרסום, וזאת כשבידיו מסמכים המבהירים מדוע הצו נחוץ.

ההחלטה התקבלה לאחר ש"גלובס" ערער על החלטת בית משפט השלום שלא לבטל את צו איסור הפרסום, ושופטת המחוזי הורתה למשטרה לנמק מדוע לא יוסר הצו. אלא שהמשטרה חזרה על הודעתה הלאקונית, לפיה היא מתנגדת להסרה בשל רגישות החקירה, אך לא סיפקה כל הסבר מעבר לכך. "מאחר שלא קיבלתי תגובה מנומקת, אלא רק הודעה לפיה ההתנגדות בעיניה, יתייצב מחר נציג המדינה בפניי, בשעה 8:30, כשברשותו החומר הרלוונטי", קבעה השופטת זמיר.

הרקע לצו הוא התעקשות המשטרה להותיר את צו איסור הפרסום על הפרשה בעינו (פרטים רבים על אודות הפרשה עדיין אסורים בפרסום), חרף העובדה שפרטים רבים כבר מצאו את דרכם החוצה, וכן פרטים שגויים מפורסמים ברשתות חברתיות ועוברים בקבוצת וואטסאפ. ב-1 לחודש התייצב ראש יאח"ה בעצמו, ניצב-משנה יואב תלם, בבית משפט השלום בנתניה, וביקש לאסור את פרסומם של כל הפרטים הנוגעים לבדיקה שמבצעת היחידה שתחת פיקודו ושנוגעת למערכת המשפט. בית המשפט נעתר לבקשתו, ובהמשך גם בית משפט השלום בתל-אביב אסר על פרסום כל פרט מפרטי הפרשה עד ליום 15.2.2019.

"גלובס" מיוצג בהליך על-ידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום.