מי עומד מאחורי הקמפיין החדש נגד עיתונאים? בן כספית: "טירוף, לא לומדים שום דבר מההיסטוריה"

(עדכון): הבוקר הוצב שלט גדול במחלף גלילות ועליו מתנוססות תמונות העיתונאים אמנון אברמוביץ, רביב דרוקר, בן כספית וגיא פלג תחת הכותרת "הם לא יחליטו" • בנוסף נפתחה קבוצת פייסבוק ייעודית תחת סלוגן זה • בחברות המדיה מעריכים כי הליכוד עומד מאחורי הקמפיין • את תגובת הליכוד לא היה ניתן להשיג

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

לא בכל יום עולה לאוויר קמפיין בו מופיעים עיתונאים ללא ידיעתם, ודאי לא כאשר מדובר בחלק מתעמולת בחירות. לכן השילוט הבולט שעלה הבוקר בצומת גלילות בו "מככבים" העיתונאים רביב דרוקר מחדשות 13, אמנון אברמוביץ וגיא פלג מחדשות 12 ובן כספית ממעריב עורר חרושת שמועות ותגובות נגד עזות. השלטים אינם חתומים בשלב זה ונושאים את הסלוגן "הם לא יחליטו", תוך רמיזה למערכת הבחירות המתנהלת.

מקורות מתחום המדיה העריכו בשיחה עם "גלובס" כי הליכוד הוא שעומד מאחורי הטיזר לקמפיין שנקנה ישירות ע"י נציגי המפלגה מחברת השילוט ללא תיווך של חברת מדיה. מהליכוד לא היה ניתן לקבל תגובה לדברים.

תמונת הקמפיין נגד העיתונאים
 תמונת הקמפיין נגד העיתונאים

העיתונאים שמופיעים על גבי השילוט לא עודכנו על כך מראש. בשיחה עם "גלובס" התייחס העיתונאי בן כספית לקמפיין ואמר: "אנחנו בעידן של טירוף. אני לא בלחץ מלראות את הפרצוף שלי מרוח על שלט באיילון. אבל עצוב שלא לומדים דבר מההיסטוריה". לדבריו "הוא" (ראש הממשלה בנימין נתניהו) "השתמש בעיתונאים כל הזמן. יש גורמים שסימנו את התקשורת כאויבת העם לפחות בקרב הקהל שלהם ומשתמשים בה כדי לייצר תחושה שרודפים את ראש הממשלה. ועכשיו זה גם על שילוט חוצות. זה משעשע וגם מעציב אבל לא מצאתי ראש של סוס ליד הדלת בבוקר אז הכל בסדר"...

במקביל לשילוט באיילון, נפתחה היום קבוצת פייסבוק גם כן תחת השם "הם לא יחליטו" עם תמונות דומות. בשלב הזה מדובר בטיזר בלבד שמטרתו הינה לייצר שיח סביב העניין, וסביב להניח שלקמפיין יהיו שלבים נוספים. נזכיר כי הליכוד מסכל כרגע את החוק שנועד למנוע תעמולת בחירות אנונימית. אמנון אברמוביץ וגיא פלג בחרו שלא להגיב. את תגובתו של רביב דרוקר לא ניתן היה להשיג.

מועצת העיתונות מסרה בתגובה כי מדובר " בכרזת חוצות זדונית ופחדנית. מועצת העיתנות רואה בכרזה ללא חתימת המפרסם תחילתו של מסע הסתה נוסף במערכת הבחירות נגד התקשורת".

לפני כניסת השבת קיבלו מספר רב של חברי ליכוד בהווה או בעבר את ההודעה הבאה, עם הניסוח המציע להפוך את הגבלת התקשורת לחקיקה. אחד הדברים המוזרים בכך הוא נוהג הקיים בליכוד שלא להפעיל או לפנות לפעילים במהלך השבת.

"גלובס" פנה לדוברי המטה של הליכוד (הרבה לפני כניסת השבת) כדי להבין אם לליכוד יש מעורבות בעמוד הפייסבוק או שלטי החוצות, והם בחרו שלא להשיב.

ההודעה שנשלחה לפעילי הליכוד
 ההודעה שנשלחה לפעילי הליכוד