מיקרו תשלומים: מה זה, ומי יהיה המרוויח העיקרי מהם?

דוח פינטק - פודקאסט הפיננסים של גלובס וד"ר אושי שהם-קראוס • היום בדו"ח - היחסים בין מיקרו תשלומים והאינטרנט של הדברים • האזינו

האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock
האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock

היום בדוח: תחום חדש ומרתק; פוטנציאל הכנסות אדיר לבנקים ולחברות אשראי; מיקרו תשלומים בין מכשירים בעידן האינטרנט של הדברים.

להאזנה לפודקאסט:

מה זה: האינטרנט של הדברים הוא מושג שמתאר את החיבור של מיליארדי מכשירים אל האינטרנט.

עד לפני כמה שנים, החפצים היחידים שחוברו לרשת היו מחשבים שולחניים ואחר כך לפטופים. בהמשך נוספו הטלפונים הסלולריים שלנו ומאז הולכים ונוספים בקצב אדיר מיליוני מכשירים לרשת. אבל זו רק התחלה. התחזיות מדברות על מיליארדי סנסורים שיחברו כמעט כל חפץ ישר אל הרשת.

כבר עכשיו, הרכב שלי יודע לשלוח איתותים על תקלות ליצרן, וכבר עכשיו חברות ביטוח מתקשרות עם הרכב שלי כדי לנטר את איכות הנהיגה שלי ולהתאים לי פרמיה אישית ממש.

אבל, זאת רק ההתחלה; מיליוני מכונות כביסה ידברו עם היצרן שלהן באופן קבוע, יזמינו שירותים וחלפים באופן עצמאי. מקררים יזמינו מוצרים מהסופרמרקט באופן סדיר, וקווי יצור יחוברו ישר אל לקוחות.

בעצם אנחנו מתארים כאן מציאות מרתקת: מאחורי הקלעים, מתחת לאף של כולנו עומדות להתרחש מיליארדי מיליארדי טרנסאקציות כלכליות, בלי שאנחנו נהיה מודעים להן, ובלי שיעניינו אותנו בכלל.

והטרנסאקציות האלה דורשות תשתיות בנקאיות להעברת מיקרו תשלומים.

מיליארדי המכשירים האלה ישלמו זה לזה ומישהו יוכל לאפשר את התשלומים האלה ולהרוויח מזה.

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמנהל עסקים במכללה למנהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית.

ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.

המוזיקה בפרק מאת Kevin Macleod