יוסי אבו פורש מתפקיד יו"ר תמר פטרוליום; רן אפרתי יחליף אותו

יוסי אבו ימשיך לכהן כדירקטור בתמר פטרוליום לתקופת חפיפה קצרה עם אפרתי

יוסי אבו / צילום: דלק קידוחים
יוסי אבו / צילום: דלק קידוחים

יוסי אבו, המכהן כמנכ"ל דלק קידוחים במקביל לתפקידו כיושב ראש תמר פטרוליום, הודיע היום (א') כי הוא פורש מתפקיד היו"ר של תמר פטרוליום. אבו ימשיך לכהן כדירקטור בתמר פטרוליום לתקופת חפיפה קצרה עם רן אפרתי, שיחליף אותו בתפקיד היו"ר.

אפרתי, מנכ"ל פעילות התקשורת של רמי לוי, החליף את אבי כץ בתפקיד יו"ר קופיקס בשבוע שעבר. זאת, לאחר שרמי לוי רכש את השליטה בקופיקס לאחרונה.

תמר פטרוליום ביצעה הנפקת ענק לפני כשנה וחצי ורכשה במהלך יולי 2017 כ-9.25% מהזכויות במאגר תמר מדלק קידוחים. בחודש מרץ 2018 רכשה תמר פטרוליום נתח נוסף מהאחזקות במאגר מנובל אנרג'י, וכיום היא בעלת הזכויות השלישית בגודלה במאגר תמר, עם החזקה של 16.75% מהמאגר.

בדלק קידוחים, המחזיקה כ-45% משדה הגז הענק לווייתן, שוקלים בימים אלה מה לעשות עם החזקה של כ-22% בתמר שעדיין יש לשותפות. בין השאר נשקל מהלך דומה להנפקה שבוצעה בתל אביב לפני כשנה וחצי, הפעם באירופה. כלומר, הנפקת יתרת החזקותיה הישירות ב"תמר" בבורסת יורונקסט (Euronext) האירופית, שמושבה בהולנד.

דלק נדרשה למכור את החזקותיה בתמר בעקבות מתווה הגז, שהותיר אותה בעיקר עם ההחזקה במאגר לווייתן.

מניית תמר פטרוליום  נסחרה היום בעליות קלות. מאז החלה להיסחר בבורסה לפני כשנה וחצי רשמה המניה ירידה של כ-20% ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.4 מיליארד שקל.

אבו ציין היום כי "הגיעה העת להעביר את שרביט החברה למישהו אחר, ולהמשיך להשקיע את זמני בניהול האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות לפתחה של דלק קידוחים".