משלמה לקבוצת לובינסקי: זיכיון היבוא של מכוניות אופל עובר ידיים

הזיכיון יעבור לחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו סיטרואן, לאחר שהחברה האם של אופל ניהלה מגעים עם כמה יבואנים בישראל • קבוצת שלמה החזיקה בזיכיון מאז 2010

זיכיון היבוא של המותג "אופל" בישראל עבור מקבוצת "שלמה" לקבוצת לובינסקי, יבואנית פיז'ו סיטרואן. קבוצת שלמה החזיקה בזיכיון מאז 2010 בעקבות החלטה של ג'נרל מוטורס, אז בעלת הבית של אופל, להעביר את הזיכיון מחברת UMI שהחזיקה בו במשך כמה עשורים.

באוגוסט 2017 נמכרה אופל לקבוצת פיז'ו-סיטרואן ואת ההחלטה על העברת הזיכיון בישראל קיבלו אנשי היצרנית החדשה במסגרת תהליך הבחינה של מערך השיווק הבין לאומי. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לובינסקי לא הייתה המועמדת היחידה לקבלת הזיכיון, ולפני כן בחנו נציגי היצרן במשך כמה חודשים כמה אופציות בישראל, וביניהם יבואני רכב גדולים, שככל הנראה העדיפו לוותר על הזיכיון.

אופל זכתה תחת קבוצת שלמה לכמה שנים של עלייה משמעותית במכירות, בין השאר, בזכות רכישות מקיפות של חברת הליסינג שלמה-סיקסט שבבעלות הקבוצה, ואף הפכה למותג המבוקש ביותר בליסינג לחברי הכנסת. בשנתיים האחרונות נרשמה ירידה במכירות המותג ואת 2018 הוא סיים במקום ה-21 עם 3080 מסירות, ירידה של 28% לעומת 2017. בענף מעריכים כי עיקר האטרקציה במותג היא הדגמים העתידיים, שהחל מ-2020 יכללו ארבעה דגמים "מחושמלים", בעיקר היברידיים-נטענים וחשמליים לחלוטין. הדגמים ישתפו פלטפורמות ורכיבים עם החברה-האם החדשה פיז'ו-סיטרואן.

משתי החברות נמסר כי "לאחר שהושגו ההבנות בין קבוצת שלמה ליצרן, ניתן האישור לקבוצת לובינסקי ולקבוצת שלמה להתחיל במגעים לביצוע העברה מהירה וחלקה של פעילות היבוא והשירות בישראל, כאשר ב-1 במרץ 2019 יושלם המעבר של מותג אופל באופן סופי לקבוצת לובינסקי".