עוד אישה נושפת בעורפו של טראמפ: קמאלה האריס תתמודד ב-2020

מועמדת רשמית חדשה למירוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 - הסנטורית קמאלה האריס בת ה-54 מקליפורניה • האריס הייתה האישה השחורה הראשונה שנבחרה לסנטורית קליפורניה ובעברה הייתה התובעת המחוזית של המדינה • ההכרזה של האריס נוספת להכרזתה של אליזבת' וורן כי תרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020

קמאלה האריס / צילום: Reuters
קמאלה האריס / צילום: Reuters

הכוכבת העולה במפלגה הדמוקרטית בארה"ב ואחת המבקרות הבולטות ביותר של הנשיא טראמפ, הסנטורית קמאלה האריס מקליפורניה, השיקה היום את הקמפיין שלה לבית הלבן בשנת 2020 בהופעה רשמית בתוכנית Good Morning America ברשת ABC.

האריס בת ה-54, בתם של מהגרים מג'מייקה והודו, נכנסת למירוץ לנשיאות ארה"ב עם יתרון פוטנציאלי של להיות המועמדת הדמוקרטית הבולטת ביותר בקרב המצביעים של המחנה בקבוצות מיעוט שונות - מהגרים, נשים וצעירים לדוגמה.

"בואו נעשה את זה יחד, בואו ניקח את העתיד שלנו בחזרה. בשבילנו, בשביל ילדנו ובשביל המדינה שלנו", אמרה האריס בוידאו שסיים את תוכנית הבוקר של ABC.

הכרזתה של האריס נופלת בדיוק על היום הלאומי לציון מותו של מרטין לותר קינג ג'וניור, לוחם זכויות האדם, ומתחברת בדיוק לרעיונותיו המתקדמים והשיוויוניים של קינג ג'וניור.

האריס, התובעת המחוזית של קליפורניה לשעבר, נהייתה פופולרית עם אקטיביסטים ליברליים כאשר החלה לתשאל מינויי בכירים בממשל טראמפ, כולל את מינויו של ברט קבאנו לבית המשפט העליון. נזכיר כי מדובר באישה השחורה הראשונה שנבחרה לסנטורית קליפורניה.