הלחצים, השופינג והמסר מדאבוס: מה גרם לשר האוצר לצאת נגד מנהלי הקניונים

שר האוצר: "היום קיבלתי הצעה – לחץ ממנכ"ל מליסרון אבי לוי לעלות את המסים ולגרום לכך שתשלמו עוד 17% על הרכישות. אני דוחה את ההצעה" • כחלון התייחס לדבריו של לוי, שטען הבוקר כי השר פועל ממניעים פוליטיים כשאינו מבטל את הפטור ממע"מ על רכישות בגדים בחו"ל

שר האוצר משה כחלון / צילום: רויטרס
שר האוצר משה כחלון / צילום: רויטרס

"היום קיבלתי הצעה - לחץ ממנכ"ל מליסרון לעלות את המסים ולגרום לכך שתשלמו עוד 17% על הרכישות. אז אני מודיע לך מנכ"ל מליסרון - אני דוחה את הצעתך" - כך אמר היום (ג') שר האוצר, משה כחלון, ל"גלובס" בנוגע לסוגיית הרכישות באונליין של אתרים בחו"ל. לדברי השר, "יש כאלה שהמהפכה שאנחנו עושים ביוקר המחיה מטריפה אותם ואפילו מוציאה אותם מדעתם".

עוד אומר השר ל"גלובס": "לי אכפת ממיליוני הקונים. לי אכפת מהזוגות הצעירים ומהמשפחות שמשלמים גם ככה יקר. אין לי שום כוונה לקבל את הצעתך, אני פשוט דוחה אותה כי אכפת לי ממיליוני הקונים במדינת ישראל". 

הדברים שאמר שר האוצר מתייחסים לפרסום ב"גלובס" ולפנייה לתגובה של העיתון בהתייחס לדברים שאמר מנכ"ל מליסרון אבי לוי מוקדם יותר היום: הבוקר תקף לוי את השר כחלון וטען כי הוא פועל ממניעים פוליטיים. "כל האוצר, מלבד השר כחלון, הסכימו שיש לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות בגדים בחו"ל", אמר לוי בכנס של S&P מעלות שנערך בבורסה בתל-אביב.

עוד לדברי לוי, "הייתה לנו פגישה עם כל אנשי האוצר, כולל מנכ"ל האוצר ואנשי אגף תקציבים ואנשי מס הכנסה. כולם הסכימו איתנו לחלוטין שצריך לבטל את הפטור של מע"מ למוצרים שמיובאים באינטרנט. לצערנו, השר כחלון היחיד שהתנגד, ומשיקולים פוליטיים לא הסכים לבטל את הפטור. אני מאד מקווה ששר האוצר הבא יהיה קשוב יותר למצב במשק ויעשה זאת. באירופה ביטלו את הפטור, גם באוסטרליה ביטלו ואף הטילו מס. כך שהמדינות מבינות את הבעייתיות באפליה הזו".