המחילה המפתיעה של נפתלי בנט

ניסיון נתניהו להכפיש את משפחתו של בנט בעזרת אתר וואלה חמור מאוד. אז למה בנט מחל כל-כך מהר?

נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי
נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי

התכתובות שחשף העיתונאי גיא פלג בחברה החדשות של קשת 12, על הניסיון לפגוע בשר נפתלי בנט באמצעות הכפשת אביו ואשתו, היו לא פחות ממטלטלות. הן גם מלמדות על החיים בבית ברחוב בלפור. אפשר לראות את "הצמד", כפי שהם נקראים במסרונים ששודרו, יושבים בלילה ליד השולחן וחורשים מזימות - מה לפרסם באתר וואלה, את מי להכפיש ואיך. יכול להיות שמדובר היה בשלישייה, אם הבן היה מעורב בהתייעצויות אלה, וזו הנחה סבירה לנוכח נימת הדברים.

אבל אותי מפתיעה התגובה של בנט. כל מה שהיה לו לומר על הניסיון להכפיש את בני משפחתו, זה שמדובר במעשה "בלתי מוסרי". לאחר מכן הוא עסק באריכות בהוכחות שההכפשות אינן נכונות, ואביו היה ישר-דרך וכיו"ב. האם זאת הייתה השאלה? האמנם התעניינו בהכפשות של אביו? אני הייתי מצפה שבנט יהיה מזועזע מעצם הניסיון להכפיש יריבים פוליטיים באמצעות כלי תקשורת "קנוי".

תרבות של פגיעה בבני משפחה

השיטה הזאת של פגיעה באדם באמצעות בני משפחתו ידועה מ"תרבות" החיים במאפיה ובעולם התחתון בכלל. גם אשתו של בנט, גילת, הייתה מטרה. הפשע שלה, לפי חבורת נתניהו, הוא שהיא הייתה שפית במסעדה לא כשרה. מה זה לעומת הבן של נתניהו, שמבלה במועדונים כשרים למהדרין.

האם זה בכלל משנה לגבי המועמדים בבחירות? בעוד שבנימין נתניהו אחראי למעשי בנו - אשתו של נפתלי בנט היא עצמאית, ומעשיה הם שלה ואינם קשורים בבעלה.

בנט לא מתרגש

מדובר בקונספירציה חמורה ביותר לכאורה של ניסיון להטות את הבחירות באמצעות שקרים ודיבות על אנשים, שבכלל אינם משתתפים בבחירות. לא נראה ונשמע שבנט מתרגש מזה יותר מדי. הוא יוצא מגדרו כדי שתגובתו לא תהיה תקיפה. מדוע הוא מוחל על כבוד אביו ואשתו?

לא נראה לי שיש פה מחילה. יותר סביר שבנט מעריך שראש הממשלה הבא גם יהיה נתניהו, והוא לא רוצה לשבור איתו את היחסים, כפי שהיה צריך לעשות לנוכח התנהלותו הנחשפת.

מתפשט כמו דשא פראי

אני לא מומחה, אבל הדעת נותנת שבאיזה שהוא מקום מסתתרת במסרונים המוקלטים חשד לכאורה לעבירה פלילית, לפחות על חוק הבחירות. אלה דברים שאם לא עוצרים אותם, הם מתפשטים כמו דשא פראי. ואם זה יקרה, הלך עלינו כדמוקרטיה.

מה כבר היה בפרשת ביבי-אלוביץ, אומרים לנו אנשי נתניהו דודי אמסלם והשרה מירי רגב כשהם באים להגן על נתניהו בתיק 4000 - כמה מאמרים טובים על ראש הממשלה ומספר תמונות מחמיאות לשרה?  כלומר, גם כאן לא היה כלום, לטענתם.

אלא שהמסרונים שצוטטו אתמול בערוץ 12 הוכיחו שלא מדובר רק בכתבות טובות, אלא גם ברעות מאוד - על יריבים של נתניהו. וזה יותר גרוע מהכתבות הטובות.