"ארגון גדול שלא יעשה חדשנות – ייסגר"

עמית הראל הקים ומנהל בשנתיים האחרונות בישראל את ה-Innovation Tech Terminal, פרקטיקת הסטארט-אפים של פירמת דלויט העולמית • מדוע משקיעה הפירמה, שמכניסה כ-40 מיליארד דולר בשנה, כל-כך הרבה זמן וקשב לעבודה עם סטארט-אפים בסצנה הישראלית? • האזינו לפרק השישי של עוד פודקאסט לסטארט-אפים

"אנחנו מסתכלים על עצמנו כסטארט-אפ בתוך תאגיד גדול. מבחינתנו החזון הוא להראות שחדשנות זה לא רק אפל וגוגל. היום ברור לכל ארגונים שאם אתה לא עושה חדשנות, אם אתה לא 'משבש' (מהמילה To Disrupt - ע.פ.) תעשייה, אתה כנראה 'תשובש'. ולכן המטרה שלנו היא לחבר את הלקוחות הכי גדולים של דלויט לאקו-סיסטם הישראלי".

עמית הראל, 34, לא צפה את מסלול הקריירה שלו מראש. מי ששירת ביחידה 8200 כקצין, למד משפטים וראיית חשבון בבינתחומי, השתלב במסגרת ההתמחות בפירמת דלויט - שידועה בסצנה הישראלית בעיקר על רקע שירותי הייעוץ האסטרטגי והשירותים הפיננסיים שמעניקה. "הייתה לי הזדמנות להתעסק שם בדברים שהם לא רק ביקורת (Auditing)", נזכר הראל. "מבחינתי היה ברור שאני הולך על זה".

לאחר סיום ההתמחות כמוביל תהליכי חדשנות פנימיים ועוזר אישי ליו"ר הפירמה, אילן בירנפלד, נפנה הראל להקים את ה-Innovation Tech Terminal (או בקיצור - ITT), אשר מטרתו ללוות את הלקוחות הגלובליים של הפירמה בכל הקשור לתהליכי חדשנות בישראל מחד, ומתן שירותים לסטארט-אפים ישראלים צעירים מאידך.

עד היום ליווה ה-ITT עשרות ארגונים כאלו, 5 מתוכם בנו מרכזי מחקר ופיתוח בישראל, וביצעו עשרות פרויקטים נוספים ומאות היכרויות בין חברות ישראליות ללקוחות דלויט. בפרק ה-6 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5), דיברנו על הראל על פעילות ה-ITT וכיצד ארגונים גדולים ו"ישנים" מבצעים חדשנות.

"האקו-סיסטם הישראלי הוא הכי טוב בעולם בכל מה שקשור לפתירת אתגרים קונקרטיים", אומר הראל. "זה נכון שבסיליקון ואלי יש הרבה יותר הזדמנויות לדלויט כפירמה גלובלית, אך החדשנות והכישורים הטכנולוגיים כאן הם ללא תחרות. עבור ארגון גדול שמחפש לפתור בעיה - אין מקום כמו התעשייה הישראלית".

למה בכלל לעשות חדשנות בפירמה גדולה ורווחית? הראל מסביר: "במקור כמובן שהפירמה נתנה שירותים פיננסיים, ניהול ספרים וביקורת. בשלב מסוים התרחבנו לייעוץ אסטרטגי והיום זוהי ליבת הפעילות שלנו. מהמקום הזה, אנו רוצים להיות הכי רלוונטיים ללקוחות שלנו - ולכן, ככל שהלקוחות של דלויט מתמודדים עם אתגרים יותר טכנולוגיים וחדשניים, כך גם אנחנו נדרשים להיות כאלה".

למה הקימה דלויט, המכניסה כ-40 מיליארד דולר בשנה, פרקטיקה שלמה לעבודה עם סטארט-אפים, ודווקא בישראל? איזו השפעה הייתה לפעילות עד כה על האקו-סיסטם הישראלי? ואיך יזמים ישראלים צריכים ויכולים לעבוד עם תאגידים גדולים ולמכור להם? כל זאת ועוד, בפרק ה-6 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5).

**

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).