מנכ"ל אירונאוטיקס ובכירים בחברה יושעו ממרשם היצואנים הביטחוניים

ההשעיה היא בכפוף לשימוע • משמעות המהלך היא שהמנכ"ל עמוס מתן, סמנכ"ל החטיבה העסקית ועובד נוסף בחברה לא יוכלו לפעול בהקשרי שיווק ויצוא ביטחוניים מול גורמי חוץ, עד לקבלת הכרעה משפטית בעניינם - וזאת במסגרת פרשה שנחקרת במשטרה והוצא עליה צו איסור פרסום

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר
עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר

משרד הביטחון הודיע לחברת אירונאוטיקס  כי יש בכוונתו להשעות זמנית בכירים בחברה ממרשם היצואנים הביטחוניים של המשרד - כך דיווחה הבוקר (א') החברה לבורסה.

בין הבכירים שרישומם יושעה ממרשם היצואנים: המנכ"ל עמוס מתן, סמנכ"ל החטיבה העסקית של החברה ועובד נוסף.

המשמעות של מהלך זה היא שהשלושה לא יוכלו לפעול בהקשרי שיווק ויצוא ביטחוניים מול גורמי חוץ, וזאת עד לקבלת הכרעה משפטית בעניינם.

בהודעת אירונאוטיקס נאמר כי ההחלטה בעניין השעייתם הזמנית של מתן ושני העובדים הנוספים תיעשה בכפוף לשימוע. עוד נאמר בהודעת החברה כי הודעת משרד הביטחון התקבלה בהמשך להתליית רישיון היצוא והשיווק של מל"ט מתוצרת החברה, מסוג אורביטר K-1, ללקוח מהותי שלה.

מדובר בפרשה שנחקרת במשטרה, והוצא עליה צו איסור פרסום בבית המשפט.

משרד הביטחון אישר הבוקר כי הזמין בכירים בחברה לשימוע בקשר להשעייתם ממרשם היצואנים הביטחוניים.

אירונאוטיקס נמצאת בשליטת הקרנות KCPS, ויולה ובראשית, כאשר איש העסקים אהרון פרנקל רכש בשבועות האחרונים כ-20% ממניות החברה. היא עומדת למכירה, וחברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו מנהלים מגעים לרכישתה בסכום של כ 850 מיליון שקל. רפאל וסטולרו הניחו הצעה גבוהה על רכישת החברה, בעקבות ניסיון של התעשייה האווירית לרכוש אותה.