האם המשטרה בדרך למצוא את האדם שהשחית את מצבת אביו של מנדלבליט?

(עדכון) - חוקרי המשטרה עיכבו היום לחקירה פעיל במחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה • הפעיל, שחשוד בהשחתת מצבת אביו של מנדלבליט, שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים ומכחיש את המיוחס לו

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

האם המשטרה בדרך למצוא את האדם שהשחית את המצבה של אביו של היועץ המשפטי לממשלה? חוקרי המשטרה עיכבו היום (א') לחקירה את אורן סימון, פעיל במחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

סימון, ששוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים, נחקר בחשד שממוקד בהשחתת מצבת אביו של מנדלבליט. לדברי עורכי דינו, הוא ענה לכל שאלות החוקרים. "אין שום קשר בינו לבין המעשה האלים הזה. סימון כזכור הוא מהנדס אווירונאוטיקה מבוגר ונורמטיבי, שמאמין בכל לבו בשלטון החוק, במשטר הדמוקרטי, בעיקרון השוויון לפני החוק, בטוהר המידות ובשמירה על זכויות האדם והאזרח. הוא זכה היום בייעוץ מצוין מידי עו"ד כרמל בתו", מסר עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את ראשי מחאת כיכר גורן וכן את ראשי המחאה הארצית נגד השחיתות.

בתוך כך, ראשי מחאת כיכר גורן וכן ראשי המחאה הארצית נגד השחיתות מסרו כי הם מבקשים להבהיר, באמצעות עו"ד חקלאי, כי "איש מהם לא חלם לפגוע במצבת אביו של ד"ר מנדלבליט". לדבריהם, החשוד שעוכב לחקירה רחוק שנות אור מכל מחשבה על אלימות כזו או אחרת.

עוד נמסר באמצעות של עו"ד חקלאי כי למיטב ידיעתם של הפעילים במחאה נגד היועמ"ש, החקירה שבעטיה נעצר החשוד היום מתמקדת בפריסת שלטי הדרישה ממנדלבליט לפרסם את החלטתו בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות.

עוד העיר עו"ד חקלאי בשם הפעילים, בהתייחסו לחקירת פריסת השלטים, כי "לא ברור מדוע יחידת עילית במשטרה שמתמקדת בצווארון לבן אמורה לחקור נושא כה פעוט, שקיים ספק בדבר הפליליות שבו ואשר ממוקד בליבת חופש הביטוי".