מניית קטרפילר צונחת לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות וסיפקה תחזית רווחים מאכזבת

יצרנית המנועים והציוד ההנדסי החמיצה את תחזית הרווח למניה, וצופה כי השנה הרווח למניה יהיה נמוך מתחזיות השוק • מנגד, ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 והסתכמו ב-14.34 מיליארד דולר

ציוד של קאטרפילר / צילום: רויטרס, מייק בלייק
ציוד של קאטרפילר / צילום: רויטרס, מייק בלייק

מנייתה של קטרפילר  צונחת כעת ביותר מ-6% בשלב של טרום-מסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות ברבעון הרביעי. 

בשורה התחתונה, החברה, העוסקת בייצור מנועים וציוד מכני הנדסי, רשמה רווח של 2.55 דולרים למניה, מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק שצפו רווח של 2.99 דולרים למניה. 

בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-14.34 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים שצפו הכנסות של 14.33 מיליארד דולר. בתוך כך, מדובר בנתון שעלה על ההכנסות של הרבעון המקביל אשתקד ב-11%. 

לגבי ההמשך, קטרפילר סיפקה צפי נמוך מהתחזיות. להערכתה, הרווח ב-2019 צפוי לעלות לטווח של 12.75-11.75 דולרים למניה. התחזיות בשוק עומדות על רווח של 12.73 דולרים למניה. 

מנכ"ל החברה ג'ים אומפלבי תלה את התחזית הנמוכה במצב הכלכלה ובחוסר הודאות הגיאופוליטית. המכירות של החברה באסיה ירדו בצל הביקוש הנמוך ונוכח פערי מטבע. במהלך הרבעון האחרון מנייתה של החברה נפלה 7.5% לשפל שלא נראה מאז 2011 בצל הנמכת תחזיות מצד החברה, שאמרה כי העלייה בעלויות חומרי הגלם נובעת מהמכסים שהושתו במסגרת מלחמת הסחר.