ישראלית חדשה באוסטרליה: ספליטיט המספקת פתרונות בתחום התשלומים גייסה כ-31 מיליון שקל

מניית החברה, המאפשרת לרוכשים לשלם באשראי בתשלומים חודשיים עתידיים ללא ריבית, זינקה ביום המסחר הראשון שלה ב-90% לשווי של 253 מיליון שקל

הבורסה האוסטרלית/ צילום: רויטרס
הבורסה האוסטרלית/ צילום: רויטרס

חברה ישראלית נוספת השלימה הנפקה בבורסה האוסטרלית והתקבלה בהתלהבות על ידי המשקיעים: Splitit Payments מתל אביב, שגייסה 12 מיליון דולר אוסטרלי (כ-31.6 מיליון שקל) במחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה ולפי שווי של 54 מיליון דולר אוסטרלי, זינקה ביום המסחר הראשון שלה בכ-90% לשווי נוכחי של 96 מיליון דולר אוסטרלי, כ-253 מיליון שקל.

ספליטיט מספקת פתרונות בתחום התשלומים ומאפשרת לרוכשים לשלם באשראי בתשלומים חודשיים עתידיים ללא ריבית, גם במקומות בהם אין אפשרות כזאת. החברה הוקמה ב-2008 והחלה את פעילותה ב-2012 לאחר שרשמה פטנטים. בעלי המניות הגדולים בחברה לאחר ההנפקה הם Victoria Neil Krain עם כ-21% וכן מייסדי החברה: המנכ"ל גיל דון, עם 4.7% מהמניות, ואלון פייט, דירקטור, עם 10.4%. דון הוא בעל ניסיון בתחום ה-IT ובחברת Dell EMC, ופייט מגיע מתחום האשראי והביטוח, ובין היתר ניהל את שופרסל פיננסים.

במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו הכנסות ספליטיט ב-272 אלף דולר אמריקאי, עלייה של 4.6% מהתקופה המקבילה ב-2017. ההפסד הנקי צומצם מ-3.4 מיליון דולר ל-1.2 מיליון דולר.

20 ישראליות באוסטרליה

לפי נתוני החברה, היא ביצעה מעל 118 אלף עסקאות בשווי כ-94 מיליון דולר אוסטרלי עד סוף 2018. החברה מתכננת להשתמש בכספים שגייסה בהנפקה כדי לחזק את פעילות המכירות והשיווק שלה, לבנות ערוצי הפצה ולהתרחב לשווקים חדשים. לפי התשקיף שהגישה, חלק מרכזי מהכסף יופנה למאמצי השיווק והמכירות - כ-39% מהיקף ההנפקה, ו-13.5% יופנו למחקר ופיתוח. עלות הליך ההנפקה מגיעה לכ-1 מיליון דולר אוסטרלי.

"ההנפקה היא אבן דרך לספליטיט ואנחנו גאים בכך שהמשקיעים הכירו בתרומה שלנו לתעשייה כחברה מובילה בשוק פתרונות התשלומים", מסר דון. "ננצל את ההזדמנות להרחיב את יכולות החברה ונמשיך לייצר ערך".

בבורסה האוסטרלית נסחרות כ-20 חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים, שהגדולות ביניהן הן אודיופיקסלס המפתחת רמקולים בעלי ביצועים גבוהים ונסחרת בשווי 637 מיליון דולר אוסטרלי; פלואנס מתחום הטיפול במים ששוויה 202 מיליון דולר אוסטרלי ו-Sky and Space Global מתחום הלוויינים, ששוויה 102 מיליון דולר.