דוח פינטק | פודקאסט

הסודיות הבנקאית מתה: בנקים באירופה מחויבים למסור פרטים על לקוחות

תקנה אחת של האיחוד האירופי מרעידה את עולם הבנקאות: הבנקים מחויבים לחלוק עם חברות חיצוניות נתונים פיננסיים של הלקוחות שלהם, כלומר שלנו. זה נהדר לתחרות, אבל רע עבור הפרטיות • האזינו לפרק החדש בפודקאסט "דוח פינטק"

סוסייטה ז'רנל / צילום: רויטרס
סוסייטה ז'רנל / צילום: רויטרס

הנחיה חדשה של הנציבות האירופית תשנה בקרוב את חוקי המשחק הבנקאיים:

Psd2- Payment Services Directive, זו ההנחיה חדשה של מוסדות האיחוד האירופי שמחייבת את הבנקים לאפשר ללקוחות שלהם, לשתף נתונים עסקיים שהיו עד עכשיו חלק מהמאגר הבלעדי של הבנק, עם חברות סטרטאפ שונות. הבנקים, למעשה, יחויבו לחלוק עם חברות חיצוניות נתונים עסקיים שלנו שהיו ברשותם, באמצעות מה שנקרא בשפה מקצועית API's.

הנתונים שלנו שנשמרו בקפדנות במחשבי הבנק עומדים לצאת החוצה. וזה מביא אל הבנקים אתגר כפול: מצד אחד, אבדן בלעדיות, חשיפה ענקית לתחרות ובחינה מחודשת של המודלים העסקיים שלהם. מצד שני, אחריות על ביטחון הכספים של הלקוחות ביחד עם אבדן היכולת להגן עליהם באופן הרמטי. אל הצורך הבנקאי המתעורר הזה, נכנסות חברות פינטק שמנסות לייצר פתרונות הגנה מבוססי בינה מלאכותית וניתוחים בזמן אמת, כדי למנוע התעצמות של ההונאות. ועל כך בדוח.

■■

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמנהל עסקים במכללה למנהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech.
מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית.
ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.
המוזיקה בפרק מאת Kevin Macleod