יזמים בתוכנית מאס צ'לנג' ישראל גייסו באופן מצרפי 150 מיליון דולר עד היום

בתוכנית התקיימו שלושה מחזורים עד כה • שתיים מן החברות אף הגיעו להסכמים אסטרטגיים, וההכנסות של החברות מגיעות ל-22 מיליון דולר

מימון בנקאות הייטק/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מימון בנקאות הייטק/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

150 החברות שהשתתפו בתוכנית מאס צ'לנג' ישראל, גייסו עד היום באופן מצרפי 150 מיליון דולר. כך חשף צוות התוכנית היום. בתוכנית התקיימו שלושה מחזורים עד כה. שתיים מן החברות אף הגיעו להסכמים אסטרטגיים, וההכנסות של החברות מגיעות ל-22 מיליון דולר.

תוכנית מאס צ'לנג' פועלת ממתחם בתוך שוק מחנה יהודה בירושלים, וכשליש מן ההון, 50 מיליון דולר, גויסו לחברות בירושלים (40 חברות). 6 מיליון דולר מ-22 מיליון דולר הכנסות של כלל החברות, נרשמו לחברות הפועלות בירושלים, ואלה מעסיקות 327 עובדים, מתוך 1,172 עובדים שמעסיקות החברות שהשתתפו במאיץ.

התוכניות של מסצ'אלנג' מאופיינות באחוז גבוה של נשים. 41% מהחברות משתתפות בתוכניות של מסצ'אלנג' בישראל הוקמו על ידי לפחות אישה אחת. חברות אלו כבר גיסו יותר מ-47 מיליון דולר. נתון זה תואם לנתונים של מסצ'אלנג' העולמית במשך 9 השנים האחרונות.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר: "מסצ׳אלנג׳ הוא ארגון בעל חשיבות אסטרטגית עליונה לירושלים, ביכולת שלו להביא את ירושלים לעולם הסטארטאפ ואת עולם הסטארטאפ לירושלים. מסצ׳אלנג׳ לא רק מביא תמיכה מקיפה ושפע של הזדמנויות לגדילה ופיתוח של סטארטאפים בירושלים, אלא גם שיתופי פעולה בתחום החינוך, רוח של חדשנות ויצירה ואלפי משרות חדשות לתושבי ירושלים".

שרית גולדשטיין, מנכ"לית בפועל של משרד ירושלים ומורשת ציינה כי ההישגים של פעילות מאסצ'אלנג' בירושלים הם מרשימים מאד. בזמן פעילות של שלוש שנים בלבד, מציגה מאס'צאלנג גידול מרשים בגיוסי כספים עבור חברות ובמספר משרות ישירות ועקיפות בירושלים. פעילות זו היא חלק מכלים ממשלתיים המופעלים מזה מספר שנים לפיתוח תעשיית היזמות ותעשייה מתקדמת בירושלים. זוהי עדות נוספת לחוזקו של האקו-סיסטם היזמי טכנולוגי בירושלים ולפוטנציאל שלנו. אנו רואים אתגר גדול בהגדלת הפעילות בעתיד, בחיזוק הפעילות הבינלאומית ומיצוב ירושלים כמוקד למידה והתפתחות לחברות הזנק מהעולם ובמשיכת אוכלוסיות מגוונות לעולם היזמות הטכנולוגית והתעשייה המתקדמת.

יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג' ישראל אמרה כי הנתונים מעידים על עוצמתה של התוכנית ועל האיכות הגבוהה של חברות ההזנק המשתתפות בה. "אני מעריכה כי תוך עשור יהוו החברות הבוגרות את תוכניות המאיץ, מרכיב מרכזי ביותר בתעשיית ההיי טק בבירה. תרומת חברות אלו לכלכלה הישראלית בכלל, תהיה משמעותית גם כן"- הוסיפה יונית סיריקין.

מאס צ'לנג' העולמית היא מאגד של מאיצים בכל העולם (במקום מבוסטון, מאסצ'וסטס, ומכאן שמו), אשר תרם להקמת כ-1,500 מיזמים עד היום. המיזמים גייסו במשותף כ-3 מיליארד דולר.