תקלה במשרד המשפטים: ספק חיצוני הנפיק 82 כרטיסי נוטריון במקום כרטיס מתווך נדל"ן

המחלקה לרישוי נוטריונים הנפיקה בטעות בחודש האחרון לעשרות אנשים שביקשו להירשם כמתווכי נדל"ן כרטיסי פלסטיק שיועדו בכלל לנוטריונים • במשרד המשפטים אישרו את דבר התקלה וציינו כי מקורה במשרד • בלי קשר : הדפסת כרטיסי הפלסטיק נעשתה החודש לראשונה באמצעות ספק חיצוני של המשרד

משרד המשפטים / צילום: תמר מצפי
משרד המשפטים / צילום: תמר מצפי

תקלה טכנית חמורה אירעה לאחרונה במחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי המחלקה לרישוי נוטריונים הנפיקה בטעות בחודש האחרון לעשרות אנשים שביקשו להירשם כמתווכי נדל"ן כרטיסי פלסטיק שיועדו בכלל לנוטריונים.

במשרד המשפטים אישרו את דבר התקלה וציינו כי לאחר בדיקה יסודית של הנושא, עלה כי 82 אנשים שהגישו בקשה לקבלת תעודת רישיון תיווך קיבלו בטעות כרטיסי פלסטיק שיועדו לנוטריונים.

בעקבות התקלה שנחשפת לראשונה ב"גלובס", הנושא נבדק ונחקר על-ידי אגף מערכות מידע במשרד המשפטים. וזאת, לדברי המשרד, "על-מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרים דומים ובוצעו הפעולות הנדרשות במערכות המחשוב על-מנת למנוע הישנות מקרים דומים".

בעקבות התקלה הטכנית, במשרד המשפטים טענו כי נשלחה הודעה לכל אותם אנשים שקיבלו כרטיסי פלסטיק, ובנוסף המשרד יקיים שיחות טלפון, שמטרתם להביא לאיסוף כרטיסי הפלסטיק בהקדם, ובמקומם ישלחו רישיונות התיווך. יחד עם זאת, ל"גלובס" נודע כי משרד המשפטים ביקש מחלק מהאנשים שקיבלו את כרטיסי הנוטריון "להשמידם".

לפי משרד המשפטים, רשם המתווכים הוא הגורם המוסמך להעניק רישיון תיווך במקרקעין, כאשר הוועדה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים היא הגורם המוסמך להענקת רישיונות נוטריון. אולם מי שבפועל מדפיס את כרטיסי הפלסטיק הוא ספק חיצוני של המשרד, אשר החודש הדפיס לראשונה את כרטיסי הפלסטיק לנוטריונים.

במשרד המשפטים ביקשו להדגיש כי 82 כרטיסי הפלסטיק שהונפקו בטעות, אינם מהווים תעודת נוטריון רשמית הנחתמת על-ידי יו"ר ועדת הרישוי לנוטריונים, ולכן אותם כרטיסים אינם מהווים רישיון בר-תוקף לאותם 82 אנשים, לעסוק ולבצע את הפעולות שיוחדו לנוטריונים בחוק.

נזכיר כי על-מנת שאדם יוכל לקבל תעודת נוטריון מהוועדה לרישום נוטריונים, על האדם לעמוד במספר תנאים ובהם: אזרחות ישראלית או אישור על תושבות קבע; חברות בלשכת עורכי הדין; 10 שנות עיסוק במקצוע עריכת דין; השתתפות בהשתלמות נוטריונים; בדיקת רישום פלילי וכן בדיקה של הוועדה לרישוי נוטריונים האם יש חקירות פליליות או הליכים פליליים כנגד המבקשים לקבל את התעודה.

משרד המשפטים מסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית ידועה למשרד, אשר מתוחקרת ומטופלת, וכבר נעשו פעולות במערכות המחשוב על-מנת למנוע הישנות המקרה. בעקבות התקלה, משרד המשפטים פועל כדי לאסוף מכל 82 המתווכים את כרטיסי הפלסטיק השגויים ולמסור להם במקומם את רישיונות התיווך.

"יודגש כי 82 המתווכים אשר קיבלו את כרטיסי הפלסטיק, אינם בעלי רישיון נוטריון ולא הוסמכו על-ידי ועדת הרישום לנוטריונים. אנו ממליצים לכלל הציבור, באופן עקרוני, להיכנס למאגר הנוטריונים באתר משרד המשפטים, על-מנת לוודא שמי שמציג עצמו כנוטריון הוא אכן בעל רישיון לעסוק במקצוע".