תרמית סמסים חדשה בישראל: שלחו 500 דולר או שנפיץ סרטון אינטימי שלכם

ישראלים רבים קיבלו ביממה האחרונה הודעות SMS מאיימותף לפיהן אם לא יעבירו ביטקוין בשווי 500 דולר לארנק דיגיטלי שפרטיו הופיעו בהודעה תוך 72 שעות, סרטון אינטימי שלהם יופץ לכל אנשי הקשר שלהם • מדובר בהונאה - אף פריצה לא התבצעה במכשיר, וזוהי שיטת סחיטה מוכרת ושקרית. פשוט תתעלמו

הונאת רשת / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
הונאת רשת / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ישראלים רבים קיבלו ביממה האחרונה הודעות SMS מאיימות לפיהן אם לא יעבירו ביטקוין בשווי 500 דולר לארנק דיגיטלי שפרטיו הופיעו בהודעה תוך 72 שעות, סרטון אינטימי שלהם יופץ לכל אנשי הקשר שלהם. שולח ההודעה מתחזה להאקר שפרץ למכשיר הטלפון של מקבל ההודעה, אך בפועל מדובר בהונאה - אף פריצה לא התבצעה במכשיר, וזוהי שיטת סחיטה מוכרת ושקרית.

באותה שיטה, באוקטובר ישראלים קיבלו הודעה לתיבת המייל שלהם בה נטען כי אם לא יעבירו סכום כסף בביטקוין, תוכן פורנוגרפי בו צפו יופץ לכל אנשי הקשר שלהם; וגם בקיץ הופץ מייל דומה לישראלים באנגלית. אז היו ישראלים שהאמינו להונאה ושילמו את הכופר, אך מצד שני לא היו מקרים של ישראלים שסרטונים שלהם הופצו לאחר שסירבו לשלם לשולח ההודעה.

הודעת ה-SMS המדוברת / צילום מסך
 הודעת ה-SMS המדוברת / צילום מסך

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, הסביר כי "אנחנו רואים התפשטות רחבה בישראל בשנה האחרונה של התופעה של הונאות סחיטה מינית או sextortion. גם אם אדם אחד מתוך 5,000 אנשים שנשלחו אליהם הודעות משלם את הכופר, זו פעולה משתלמת מבחינת העבריינים".

כרמי ממליץ לכל מי שקיבל הודעה כזו או הודעה דומה "פשוט להתעלם מההודעות ולמחוק אותן. במקרה של הודעת בה מצורפת סיסמה בה אתם משתמשים או השתמשתם, ודאו שהחלפתם אותה בכל החשבונות שלכם לסיסמה חדשה לחלוטין".