ברקת מאשרת הצטרפות לימין החדש: "אמשיך לעמוד מאחורי הפועל ב"ש, אביא את השינוי לישראל כולה"

(עדכון) - ברקת תוצב במקום גבוה ברשימת הימין החדש, בשל היותה דמות ציבורית מוכרת ומוערכת • ניהול קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע יעבור לידי המנכ"ל אסי רחמים, אולם ברקת תמשיך להיות בעלי המועדון

אלונה ברקת מודיעה על הצטרפותה לימין החדש \ צילום: דייאגו מיטלברג
אלונה ברקת מודיעה על הצטרפותה לימין החדש \ צילום: דייאגו מיטלברג

"החלטתי להיכנס לשדה הפוליטי ולהשפיע" - כך אמרה היום (ה') אשת העסקים אלונה ברקת, הבעלים והיו"ר של קבוצת הכדורגל הפועל באר-שבע, במסיבת עיתונאים לרגל הצטרפותה למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. ברקת היא אשתו של אלי ברקת הבעלים של בית ההשקעות מיטב דש ואחיו של ניר ברקת, שרק אתמול נבחר למקום התשיעי ברשימת הליכוד. היא נחשבת מקורבת גם למירי רגב שרת התרבות והספורט. 

במסיבת עיתונאים שערכה באצטדיון "טוטו טרנר" בבאר-שבע, אמרה ברקת כי ניהול הקבוצה יעבור לידיו של המנכ"ל אסי רחמים, אולם היא תמשיך להיות בעלי המועדון.

"חשוב לי להבהיר כי אני עומדת ואמשיך לעמוד מאחורי הפועל באר-שבע", אמרה ברקת. "אמשיך להעמיד תקציב ראוי לקבוצה, כזה שיאפשר לו להמשיך להיות בצמרת הכדורגל הישראלי. אחרי 12 שנה הבנתי שזו חובתי לקחת את האמונה צעד אחד קדימה, לנסות בצניעות אך בנחישות להביא את השינוי שעשינו בבאר-שבע לישראל כולה. החלטתי להיענות לקריאה להיכנס לשדה הפוליטי ולנסות ולהשפיע על כלל החברה בישראל".

על השאלה האם אפשרי להיות בעלים של קבוצת כדורגל, במקביל לפעילות הפוליטית, אמרה ברקת: "להבנתי, מהבדיקה שלי - זה אפשרי".

ברקת אמרה כי היא הצעה הפוליטית הגיע ממש לאחרונה. "זה לא משהו שחשבתי עליו. ממש לאחרונה, בעקבות הבחירות, פנו אליי, שקלתי, והחלטתי לעשות את הצעד הזה. זה צעד שחשבתי עליו רבות. יש לי הזדמנות לתרום לעשייה הציבורית, ואני רוצה להגיד שאם משהו אחד שגורם לי לעשות את הצעד בהתרגשות אבל גם בצער, אלה האוהדים. אני בטוחה שאסי רחמים (מנכ"ל המועדון) יידע לנהל את המועדון ביד רמה". 

כבר עכשיו ברור כי סוגיית ההחזקה במועדון לא תוכל להיעשות באופן ישיר על-ידי אלונה ברקת. חוקי אופ"א ופיפ"א אוסרים על מעורבות של בעלי קבוצת כדורגל בפוליטיקה. ברקת תוכל לעקוף את האיסור הזה, בדמות הפקדת זכויות הניהול בידי בן משפחה או גורם שלישי מטעמה.

אלונה תוצב במקום גבוה ברשימת הימין החדש, בשל היותה דמות ציבורית מוכרת ומוערכת. היא רכשה את הפועל באר-שבע לפני 12 שנים בעידודו הנמרץ של ח"כ אלי אלאלוף, שהיה אז יו"ר קרן סקטא רש"י ובתיווכו של חבר הכנסת לשעבר אבישי ברוורמן, שהיה אז נשיא אוניברסיטת באר-שבע. היא הפכה לאשה הראשונה בעלת קבוצת כדורגל בישראל. הקבוצה הייתה אז בליגה הלאומית, וברקת הצליחה להעלות אותה לליגת העל ומ-2016 הובילה אותה לשלוש אליפויות רצופות ולניצחונות על קבוצות צמרת באירופה. ברקת שמה דגש על פעילות חברתית/קהילתית בבאר-שבע וישובי הסביבה וכן על מחלקת הנוער של המועדון שבה שחקנים ממגזרים שונים בישראל. ברקת תצטרך לפרוש מתפקיד יו"ר הקבוצה, ולהעביר את הבעלות לאדם אחר, כנראה בעלה אלי. 

ברקת נולדה למשפחה דתית באשדוד. היא למדה במדרשת עמליה הדתית-תורנית בירושלים ועשתה שירות לאומי בעיר הולדתה. היא סיימה תואר ראשון ושני בהיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטה העברית, שם פגשה את בעלה אלי ברקת.

נפתלי בנט הצהיר בעבר עת שהיה בבית היהודי על כוונתו להפוך אותה למפלגה של כולם וניסה להכניס את הכדורגלן אלי אוחנה לרשימה אך חבריו למפלגה מנעו זאת ממנו. זו הייתה אחת מהסיבות לעזיבת הבית היהודי, מקורבי בנט הבהירו כי הוא רצה להשתחרר משליטת הרבנים והקמת הימין החדש מאפשרת לו ולשקד לעשות כרצונם. המפלגה מקבלת בסקרים בין 5-8 מנדטים וברשימה כעת לבד משני המובילים חברת הכנסת שולי מועלם שהגיעה עימם מהבית היהודי, העיתונאית קרולין גליק ואל"מ מיל הטייס מתן כהנא. בימין היהודי לא אישרו עדיין רשמית את צירופה של ברקת, אך בכיר במפלגה אומר כי הכוונה היא להציג נבחרת מגוונת ורבת פנים כדי להגיע לקהלים רחבים בציבור הישראלי. "אנחנו כבר לא מפלגה דתית לאומית בלבד, אנחנו מפלגה של כולם".

לברקת לא היו בעבר התבטאויות פומביות בנושאים פוליטיים, היא שמרה את דעותיה לעצמה, וכעת תצטרך להשתלב בקו האידיאולגי הימני-שמרני מובהק של בנט ושקד ובכלל זה השינויים במערכת המשפט, חיזוק מעמד הפוליטיקאי הנבחר על חשבון שומרי הסף ועוד. סביר שהיא תופקד על מגזר הפריפריה, על החילונים והסוגיות החברתיות.