(מדעי) החיים בנאסד"ק: אנקיאנו נערכת להנפיק בשבוע הבא, בריינסוויי דחתה את ההנפקה

אנקיאנו מתכוונת לפי ההערכות לגייס כ-35 מיליון דולר, לפי שווי דומה לזה שבו היא נסחרת בבורסה בת"א, 159 מיליון שקל • ביוליין השלימה השבוע גיוס של 15.4 מיליון דולר, ואילו פלוריסטם תוכל למכור מניות בעד 50 מיליון דולר

חברת התרופות לסרטן אנקיאנו  (לשעבר ביוקנסל) מכוונת את הנפקתה הצפויה בבורסת הנאסד"ק ליום שני הקרוב. על פי ההערכות, בכוונת החברה לגייס כ-35 מיליון דולר, לפי שווי דומה לזה שבו היא נסחרת בבורסה בתל-אביב, 159 מיליון שקל (כ-44 מיליון דולר לפני הכסף). ההנפקה נדחתה במעט בשל העיצומים בממשלת ארה"ב, אולם אנקיאנו הקדימה לתפוס מקום בתור, ולכן עם התחדשות פעילות ה-SEC, רשות ני"ע האמריקאית, אושר התשקיף המעודכן שלה. בתקופת הדחייה, מדד הנאסד"ק ביוטק שמר על יציבות, לאחר שירד בין אוקטובר לדצמבר ושב ועלה בינואר.

אנקיאנו היא בשליטת כת"ב (30%) קרן שביט קפיטל (13.3%), קרן אדג'ווטר (12.3%), פליסייד (11.8%) ומיטב דש (5%). בקופת החברה 11 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018.

המוצר המוביל של החברה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, והוא נמצא לקראת כניסה לשני ניסויי שלב III, אשר עשויים להוביל לאישור. תוצאות מניסוי זה צפויות ברבעון השלישי של 2019. לאחרונה נכנסה החברה גם לניסוי שלב II, ניסוי רב-מרכזי פתוח, גם בתרופה לטיפול בסרטן ברירית שלפוחית השתן. תוצאות הביניים יפורסמו בערך באמצע 2019.

חברה שכבר הגישה תשקיף, אך כנראה לא תספיק להנפיק ברבעון הנוכחי, בגלל עיצומי הממשל האמריקאי, היא בריינסוויי  , המפתחת קסדה מגנטית לטיפול בדיכאון והפרעה כפייתית טורדנית. בריינסוויי נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 345 מיליון שקל, והיא מעוניינת לגייס 30 מיליון דולר.

לבריינסוויי כ-10.6 מיליון דולר בקופת המזומנים, והיא שרפה כ-2.7 מיליון דולר ברבעון, כך שהיא אינה זקוקה לכסף מיידית, ויכולה להמתין רבעון נוסף. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 רשמה בריינסוויי הכנסות של 11.62 מיליון דולר, גידול של 54% לעומת התקופה המקבילה, והפסד של 4.3 מיליון דולר בדומה לתקופה המקבילה.

ביוליין צנחה עם ההודעה על ההנפקה

חברת ביוליין  , המפתחת מספר תרופות אשר המובילה בהן היא בתחום סרטן הדם, השלימה השבוע גיוס של  15.4 מיליון דולר. זאת לאחר שמחיר המניה עלה השבוע על רקע אישור תרופת יתום למוצר המוביל של החברה. אישור זה מקצר את מסלול האישור לתרופה ומקנה מספר הגנות מפני תחרות, אם וכאשר התרופה תגיע לשוק, וזאת כתמריץ לחבורת המפתחות תרופות למחלות נדירות אשר שוקי היעד שלהם קטנים. בעקבות ההודעה על קבלת האישור (יום ו') עלתה מניית ביוליין בנאסד"ק 14%, ועם ההודעה על ההנפקה (יום ג') ירדה 40%. המניה נסחרת בת"א לפי שווי של 257 מיליון שקל.

ההנפקה תומחרה ב-0.55 דולר ל-ADS (איגרת מעקב בנאסד"ק אחר מניה שנסחרת בבורסה זרה, במקרה זה בתל-אביב), דיסקאונט של 25%, אך עמוק יותר אם מביאים בחשבון כי לכל מניה צורפה אופציה במחיר השוק.

ביוליין נמצאת בשלב הניסויים הקליניים. בשנה האחרונה ירדה מניית החברה 50%.

חברת תאי הגזע פלוריסטם   הודיעה על הארכת החוזה שלה עם בנק ההשקעות ג'פריס המאפשר לו מדי פעם להציע לבורסה מניות של החברה במחיר השוק, עד להיקף כולל של 50 מיליון דולר. על פי הדוחות השנתיים של החברה שפורסמו אתמול, לחברה מזומנים בהיקף של 15 מיליון דולר נכון לסוף שנת 2018. היא שרפה כ-17 מיליון דולר במחצית השנייה של 2018.

פלוריסטם נמצאת בניסויי שלב III בטיפול בחסימות כלי דם בגפיים ובצליעה לסירוגין. החברה קיבלה אישור להתחיל בטיפול ניסיוני בנפגעי קרינה. בשנה האחרונה איבדה מניית החברה 42%, והיא נסחרת לפי שווי של 121 מיליון דולר בנאסד"ק. בשעה זו יורדת מניית החברה 8% בתל-אביב.