היועמ"ש אסר על נתניהו לפרסם תמונות עם חיילים לפני הבחירות

בעקבות עתירה של מפלגת העבודה, מנדלבליט אסר על ראש הממשלה, שמכהן גם כשר הביטחון, ועל שאר הפוליטיקאים לפרסם תמונות עם חיילי צה"ל בתקופת 90 הימים לפני הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט לאסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא גם שר הביטחון, ועל שאר הפוליטיקאים לפרסם תמונות שלהם עם חיילי צה"ל, זאת בעקבות עתירה של מפלגת העבודה. 

על-פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, ולפי חוק הבחירות, בתקופת 90 הימים שלפני מועד הבחירות וביום הבחירות עצמו חל איסור על שימוש בתעמולת בחירות בצה"ל ובכלל כך בחיילי צה"ל, לרבות בדרך של פרסום תמונותיהם יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון או עם כל מועמד ברשימת מפלגה כלשהי.

מנדלבליט קובע כי הכלל הזה חל גם על התייחסויות פוליטיות על-ידי ראש הממשלה, שר הביטחון או כל מועמד ברשימת מפלגה כלשהי במתקני צה"ל אגב סיורים וביקורים הנערכים במתקניו, גם כאשר הוא מבצע סיורים במסגרת תפקידו.

מנדלבליט קבע כי ייתכנו מקרים חריגים שיצדיקו זאת מבחינה עניינית, כגון שיקולי הרתעת אויב, מצב חירום וצרכים מבצעיים או אירוע שנקבע מראש אשר מתקיים בשגרה בצה"ל ונהוג ששר הביטחון ו/או ראש הממשלה משתתפים, והאירוע כשלעצמו הוא בעל ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק.

לא נאסר על ראש הממשלה ושר הביטחון להמשיך בשגרת הביקורים במחנות צה"ל.