זום-אינפו של היזם יונתן שטרן נמכרה במעל חצי מיליארד דולר

החברה נמכרה למתחרתה DiscoverOrg על ידי הפרטית האמריקאית Great Hill Partners שרכשה אותה ב-2017 תמורת 240 מיליון דולר • שטרן, היזם ועד לפני כמה חודשים מנכ"ל החברה, מכר כעת את שארית מניותיו בחברה

מימון בנקאות הייטק/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מימון בנקאות הייטק/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת המודיעין העסקי DiscoverOrg מאוהיו, ארצות הברית, הכריזה היום (ה'), כי רכשה את מתחרתה, זום אינפו (ZoomInfo). סכום הרכישה לא פורסם אך לפי פרסומים בארה"ב, מדובר בעסקה של למעלה מחצי מיליארד דולר.

חברת זום אינפו הוקמה על ידי היזם הישראלי יהונתן שטרן בשנת 2000, ונרכשה בשנת 2017 על ידי קרן ההשקעות הפרטית האמריקאית Great Hill Partners תמורת 240 מיליון דולר. GHP רכשה אז את מרבית החברה, כשחלקה הקטן נשאר בבעלות שטרן.

זהו האקזיט השני של שטרן ממכירה של זום אינפו, בה שימש כמנכ"ל עד לפני כמה חודשים, ושהפעם מכר גם את החזקתו בחברה. שטרן מתגורר בחו"ל בשנים האחרונות, וזום אינפו שנמצאת בבעלות חברה אמריקאית, ורשומה בארצות הברית, מפעילה עדיין מרכז פיתוח בישראל, ובו כ-45 עובדים, המהווים כ-10% אחוז מכלל עובדי החברה. עם הרכישה, עובדי החברה מצטרפים לכ-500 עובדי DiscoverOrg בעולם.

DiscoverOrg מספקת מודיעין עסקי המשולב בתוך מערכות האוטומציה לשיווק ומכירות של החברה. הפלטפורמה שלה משלבת יכולות מודיעין אוטומטיות עם יכולות אנושיות שמוודאות את נכונות המידע. היכולות של זום אינפו צפויות להשלים את הפלטפורמה באמצעות יכולות ניתוח התנהגות משתמשים, ודאטה בייס רחב של מידע עסקי.

"מידע באיכות גבוהה הוא בסיסי ליכולת הצמיחה של חברות", אומר הנרי שאק, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת DiscoverOrg. "בעתיד הקרוב, מערכות CRM ואוטומציות לשיווק יוגדרו לא על-ידי האופן בו הן מסדרות את המידע, אלא על ידי המידע שיאוחסן בהן".