למרות השנה הקשה: בשיכון ובינוי מבקשים לאשר תוספת שכר לבכירים

שכרו של המנכ"ל משה לחמני צפוי להסתכם בכ-6.2 מיליון שקל בשנה, ושכרו של היו"ר תמיר כהן בכ-5.8 מיליון שקל בשנה עבור 75% משרה

נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני
נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני

בחברת שיכון ובינוי , הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, פרסמו לאחרונה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתבקש לאשר את שכרם של בכירי החברה, המנכ"ל משה לחמני והיו"ר תמיר כהן.

ללחמני יתבקשו בעלי המניות לאשר תוספת של 3.5% לשכר הנוכחי, לעלות שכר ברמה של כ-180 אלף שקל בחודש. בנוסף, מבקשת החברה להעניק ללחמני מענק הסתגלות בגובה 6 משכורות, מענק חתימה, והוא יהיה זכאי לבונוס שנתי של עד 3 מיליון שקל. 

כמו כן, הוא יקבל תשלום מבוסס מניות בשווי של כ-1.7 מיליון שקל לשנה. בסך הכל, לכן, יקבל לחמני שכר בעלות מקסימלית של עד כ-6.2 מיליון שקל בשנה. 

שכר הבסיס של היו"ר כהן יעודכן בכ-10% לרמה של כ-130 אלף בחודש עבור 75% משרה. גם הוא יהיה זכאי לתשלום מבוסס מניות בהיקף של כ-3.1 מיליון שקל ולמענק חתימה כך שבסך הכל יסתכם שכרו השנתי בעלות של כ-5.8 מיליון שקל לחברה. 

לאחרונה דיווחה שיכון ובינוי על מכירת מניות איי.די.או גרופ שברשותה לשותפותיה קרן אפולו, משפחת דיין ולתאגיד GO -  גוף המנהל את כספי בני משפחתו של המנוח סר ג'יימס גולדסמית'. בסך הכל צפויה שו"ב לקבל עבור 30% מ-ADO כ-720 מיליון שקל ולרשום רווח לפני מס של כ-480 מיליון שקל. 

ברבעון השלישי של 2018 רשמה שיכון ובינוי יציבות בהכנסות, ברמה של כ-1.5 מיליארד שקל, והרווח הגולמי אף גדל ב-38% והגיע לכ-230 מיליון שקל ברבעון, אולם עלייה חדה בהוצאות המימון ותשלומי מס העבירו את החברה להפסד של כ-1.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 51.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.