החל משלישי בבוקר: שביתה בבית החולים הדסה

בקשת המרכז הרפואי הדסה לצו מניעה לשביתה בבית החולים נדחתה ע"י בית הדין • הסיבה לשביתה: אי קליטת רופאים מתמחים

בית חולים הדסה עין כרם מגדל אשפוז ירושלים  / צלם: איל יצהר
בית חולים הדסה עין כרם מגדל אשפוז ירושלים / צלם: איל יצהר

בית הדין האזורי בירושלים דחה הערב (א') את בקשת המרכז הרפואי הדסה לצו מניעה לשביתה בבית החולים, וזו תצא לדרך החל מיום ג' בבוקר. בית החולים עתיד לפעול החל מיום זה במתכונת שבת.

השביתה מגיעה בתגובה להחלטת הדסה שלא לקלוט לעבודה כעשרה רופאים מתמחים שאותם התחייבה להעסיק. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מסר כי "אנחנו מקווים שהנהלת הדסה תתעשת ותקלוט לאלתר את המתמחים הממתינים מתחילת פברואר".

בהדסה מנגד מסבירים כי אי קליטת המתמחים הוא מוצא אחרון אחרי משא-ומתן של חודשים מול כ-200 רופאי הדסה המשתייכים גם לסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית, ושכרם בזכות זאת גבוה במיוחד - תוספת המשולמת מקופת הדסה. המשא-ומתן נגע לקיצוץ של 15 מיליון שקל מסך המשכורות וההטבות לרופאים אלה, שלפי הדסה מגיע ל-45 מיליון שקל בשנה. זאת לאור גירעון קבוע של 45 מיליון שקל בבית החולים, אותו היא צריכה לקצץ השנה ב-20 מיליון שקל.

מהדסה נמסר שקיבלה את פסיקת בית הדין לעבודה ותבקש מחר רשות ערעור.

לפי בית החולים, "מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, שב ומבקש מרופאי בית החולים לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולהימנע משביתה שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמאים הבכירים במשא-ומתן ולא בדרך כה פוגענית עבור כולם".