אכזבה לקשת? רייטינג של 21.1% לפרק הראשון של "2025"

מה שאמור להטריד את קשת יותר זה שככל שעבר זמן במהלך הפרק, התוכנית הלכה ואיבדה צופים: מנתונים לא רשמיים עולה כי בדקות הראשונות של הפרק נרשם רייטינג של כ-26%, ובסופו נרשם רייטינג של 17%

קורין גדעון וארז טל, מנחי התוכנית "2025" / צילום: טל גבעוני
קורין גדעון וארז טל, מנחי התוכנית "2025" / צילום: טל גבעוני

אחרי בניית מתח של שבועות מצד אחד וניסיון להנמיך ציפיות מצד שני, הושקה אמש (א') "2025", תוכנית הריאליטי החדשה והשאפתנית של קשת, והתוצאה - לפחות של הערב הראשון - היא רייטינג מאכזב: התוכנית רשמה רייטינג ממוצע של 21.1%.

מה שאמור להטריד את קשת יותר זה שככל שעבר זמן במהלך הפרק, התוכנית הלכה ואיבדה צופים: מנתונים לא רשמיים עולה כי בדקות הראשונות של הפרק נרשם רייטינג של כ-26%, ובסופו נרשם רייטינג של 17%. 

עם זאת, לא כדאי למהר ולסתום את הגולל על התוכנית או לקבוע שמדובר באכזבה. "2025" היא פורמט חדש לגמרי, ופרט לכך שצריך להכיר לקהל את המתמודדים כפי שנעשה בכל תוכנית מז'אנר זה, צריך ללמד אותם את פרטי הפורמט - ובמקרה הזה מדובר בהרבה מאוד פרטים, שגם הקהל וגם המתמודדים יידרשו ללמוד. לכן פרק ההיכרות איננו מלמד בהכרח על העתיד של התוכנית, אך הוא בוודאי לא מקל על הבאזז שקשת מבקשים ליצור ועל העיניים הצופות שיהיה יותר קשה להביא בפעם הבאה למסך - או כמו שאומר המשפט המפורסם: "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". 

כל הפרטים על הריאליטי השאפתני של קשת נחשפים: האם "2025" יצדיק השקעה של 60-80 מיליון שקל?

פרס חסר תקדים: מה יקבלו זוכי הריאליטי החדש "2025"?

שידור הפרק ארך אתמול 3 שעות תמימות, במהלכן נחשפה העיר :2025", התושבים בה (שכולם רובוטים) וכמובן המתמודדים, שחלקם הארי שלהם נבחר באמצעות הקהל, שנדרש לבחור בכל פעם בין שני מתמודדים. בפרק הוצג הקונספט לפיו מדובר בעיר שכל דבר בה שווה כסף, ויש תג מחיר לכל דבר - גם למערכות היחסים; אך רוב הכללים עדיין נותרו מעורפלים.

נזכיר כי בקשת בקשו כל העת להנמיך ציפיות ודיברו על רייטינג ממוצע של 16%-18% שיספק אותם - ההתחייבות למפרסמים ולשותפי הדרך בתוכנית היא לרייטינג של 18%. האם קשת תצליח לעמוד בהתחייבות, או שמא מדובר בפלופ מסוג "אמזונס" - מוקדם עדיין לשפוט. נצטרך להמתין ולראות עוד מספר תוכניות.