לראות ולא להאמין: בולען נפער באמצע כביש בפתח-תקווה

הבולען נפער בפינת הרחובות ז'בוטינסקי-שנקר בעיר • משטרת ישראל מסרה כי שני נתיבים נחסמו לתנועת כלי רכב, וכי במקום יש עומסי תנועה כבדים

בולען ברחוב ז'בוטינסקי-שנקר, פתח-תקווה / צילום: אלירן מעודה
בולען ברחוב ז'בוטינסקי-שנקר, פתח-תקווה / צילום: אלירן מעודה

משטרת ישראל דיווחה היום (ג') כי בפתח-תקווה נפער בולען. "לפני כשעה התקבל במשטרת ישראל דיווח על בולען שנפער בפינת הרחובות ז'בוטינסקי-שנקר בפתח-תקווה, לכיוון מזרח", נכתב בהודעת המשטרה. "שני נתיבים נחסמו לתנועת כלי רכב, ובמקום יש עומסי תנועה כבדים. ציבור הנהגים מתבקש לעשות שימוש בדרכים חלופיות".

בשלב זה לא ברור האם היווצרות הבולען קשורה לעבודות הרכבת הקלה שמתקיימות בקרבת האזור. בחברת נת"ע המבצעת את פרויקט הקו האדום של הרכברת הקלה הסבירו היום בשיחה עם "גלובס" כי "הבור בכביש נפער באזור של תשתיות ישנות, ועבודות הכרייה של נת״ע באזור טרם החלו. קבלנים מטעם החברה מטפלים במפגע ומתקנים את הכביש".

הבולען בפתח תקווה / צילום: אלירן מעודה
 הבולען בפתח תקווה / צילום: אלירן מעודה

לדברי גורם בכיר שמכיר את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, היווצרות הבולען קשורה לפעולות הכנה שבוצעו במסגרת הפרויקט בשנה האחרונה: "עדיין לא ברור לנו למה זה קרה, אבל באזור נעשו כמה פעולות לצורך הכנת פורטל כניסה למנהרה - אזור בו הרכבת עוברת מעילית לתת-קרקעית. העבודות האלה כנראה לא היו תקינות - זה יכול להיות קשור לעבודות חפירה, מילוי או שאיבת מים".