הבנק שלא מאמין בביטקוין מפתיע: ג'יי.פי מורגן ינפיק מטבע דיגיטלי

ענק הבנקאות האמריקאי, שהמנכ"ל שלו, ג'יימי דיימון, הוא אחד המבקרים החריפים של הביטקוין, נערך לקראת הנפקת מטבע דיגיטלי שייקרא JPM Coin, על פי דיווח ברשת CNBC • המטבע יהיה צמוד למדד הדולר אינדקס (DXY) ויוכל לשמש אמצעי להעברת תשלומים בינלאומיים

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן / צילום: רויטרס
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן / צילום: רויטרס

תאגיד הבנקאות האמריקאי ג'יי.פי מורגן צ'ייס עומד להנפיק לראשונה מטבע דיגיטלי - מהלך מפתיע עבור חברה שבראשה עומד אחד המבקרים הקולניים ביותר של הביטקוין ושל שאר המטבעות הקריפטוגרפיים.

על פי דיווח של רשת CNBC, שאושר היום (ה') בהודעה שפרסם הבנק, שאותו מוביל המנכ"ל ג'יימי דיימון, ג'יי.פי מורגן (JPMorgan) מתכונן להנפיק מטבע דיגיטלי בשם JPM Coin. דיימון התבטא לא פעם נגד המטבעות הדיגיטליים ואף כינה את הביטקוין "הונאה". עם זאת, הוא אמר שניתן למצוא תועלת בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מבוססים מטבעות הקריפטו.

מטבע הקריפטו החדש של ג'יי.פי מורגן, שפותח על ידי חטיבת הטכנולוגיה של הבנק, יקנה למחזיקיו זכויות בנכסים פיננסיים. בראש פרויקט JPM Coin עומד עומר פארוק, ראש מחלקת הבלוקצ'יין של ג'יי.פי מורגן. עדיין לא ברור מה יהיו השימושים של המטבע הדיגיטלי הזה, אבל פארוק אמר בראיון ל-CNBC כי עשוי להיות לו טווח רחב של יישומים. המטבע יהיה צמוד למדד הדולר אינדקס (DXY) ויוכל לשמש אמצעי להעברת תשלומים בינלאומיים.

הצעד המפתיע של ג'יי.פי מורגן מגיע לאחר שהביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, איבד יותר מ-80% משווי השיא שאליו זינק בסוף 2017, אז נסחר במחיר של יותר מ-20 אלף דולר. כיום מחיר הביטקוין (BTC ) הוא בסביבות 3,620 דולר, לאחר עלייה של כ-6% בשבוע האחרון, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

ג'יי.פי מורגן , הבנק הגדול ביותר בארה"ב בהיקף נכסיו, רשם מתחילת 2019 עלייה של כ-5.5% במחיר המניה, בזמן שמדד המניות הרחב S&P 500  טיפס מתחילת שנה בכ-10% ומדד הדאו ג'ונס  עלה בכ-9.5%.