פפסיקו למשקיעים: הצמיחה בהכנסות תבוא על חשבון הרווח

בניגוד לרוב החברות בענף הציגה החברה צמיחה בשורה העליונה, אולם היא צופה ב-2019 רווחים נמוכים ביחס לתקופה המקבילה ולתחזיות האנליסטים • אחרי רכישת סודהסטרים ב-3.7 מיליארד דולר: "איננו רואים צורך לבצע עסקה מהותית של יותר מ-500 מיליון דולר"

פפסיקו / צילום: Shutterstock
פפסיקו / צילום: Shutterstock

חברת פפסיקו  מצליחה לצמוח, בניגוד לרבות מחברותיה לענף, אולם אמש (ו') היא הודיעה למשקיעים כי הצמיחה הזו תגבה מחיר.

ההשקעה בשיווק ובפרסום סייעה לפפסיקו, בעלת מותגים כמו מאונטיין דיו ופריטו-ליי, להציג צמיחה של 3.7% בהכנסות ב-2018. נתון זה כולל צמיחה של 2% בעסקי המשקאות שלה בצפון אמריקה, שעד לאחרונה היו בדעיכה. הצמיחה באה בניגוד לחברות מהתחום, כגון קלוגס, מונדלז ונסטלה, שהציגו נתוני צמיחה מרשימים פחות ואפילו ירידה במכירות. 

ואולם המאמצים להעלות את השורה העליונה צפויים לפגוע ברווחים: החברה צופה רווח של 5.5 דולר למניה ב-2019, ירידה מרווח של 5.66 דולר למניה ב-2018. נתון זה נמוך מתחזיות וול סטריט לרווח של 5.86 דולר ל-2019. עם זאת, החברה צופה כי הרווחים יחזרו לצמיחה ב-2020.

"בעוד שחברות מוצרי צריכה אחרות נקטו גישה קיצונית מאוד של קיצוץ בעלויות, אנחנו אמרנו תמיד שננקוט גישה מאוזנת יותר", אמר מנהל הכספים הראשי של החברה. 

פפסיקו דיווחה ברבעון הפיסקאלי הרביעי על רווח של 6.85 מיליארד דולר, או 4.83 דולר למניה - מעבר מהפסד של 710 מיליון דולר, או 50 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2017. החברה דיווחה על מכירות של 19.5 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטי, ובדומה לתקופה המקבילה. 

מנכ"ל פפסיקו, רמון לגוארטה, אמר לאנליסטים כי החברה אינה רואה צורך לבצע מכירה או רכישה משמעותיות של עסקים כלשהם. מנהל הכספים אמר ל-CNBC כי כל עסקה שהיא תהיה כנראה בהיקף של פחות מ-500 מיליון דולר.

בדצמבר האחרון השלימה פפסיקו עסקה בהיקף 3.2 מיליארד דולר לרכישת חברת המשקאות סודהסטרים. אם לא כוללים את עסקת סודהסטרים, התרחקה פפסיקו, תחת המנכ"לית הקודמת אינדרה נויי, מעסקאות בהיקף של מעל 200 מיליון דולר, בשנות כהונתה האחרונות.