מניות הקנאביס שבו לעליות; תפן גייסה 11 מיליון שקל בגיוס פרטי

מניות הקנאביס המובילות בת"א שינו כיוון, לאחר כמה ימי ירידות חדות בהם איבדו 20%-30% מערכן • כחלק מההיערכות לתחילת יצוא קנאביס גדל מספר החברות שמגייסות הון

חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה
חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה

מניות הקנאביס המובילות בתל אביב עלו היום בשעות הצהריים לאחר כמה ימים של ירידות חדות בהם איבדו 20%-30% מערכן. הירידות אמנם היוו תיקון מינורי ביחס לנסיקה במניות החברות הללו בשנה האחרונה, עד לפני שבוע - אך גם כך נשמעה בשוק זעקתם של משקיעים שרק נכנסו לתחום הלוהט וכבר איבדו נתחים משמעותיים מכספם.

לירידות לא קדמו חדשות רעות ברמת הסקטור המקומי, להפך. התהליכים לקראת תחילת יצוא הקנאביס מתקדמים כמתוכנן, והחברות מדווחות על התקדמות בהקמת חוות ומפעלים בישראל ובחו"ל וכן בקבלת אישורים. נראה כי העליות החדות שקדמו לשבוע האחרון והיו חוצות סקטור, עקב ה"הייפ" ממנו נהנה תחום הקנאביס ולאו דווקא מניתוח כלכלי של החברות, הגיעו לאיזשהו שיא, שנתקל, לפחות לזמן קצר, ברוח נגדית.

בינתיים, כחלק מן ההיערכות לתחילת יצוא קנאביס מישראל הצפוי בסוף השנה, גדל מספר חברות הקנאביס שמגייסות הון. היום הודיעה חברת תפן על גיוס של 11 מיליון שקל בגיוס פרטי חסום במניות ואופציות. מחיר מניה בגיוס הוא 7 שקלים למניה, ובשכלול חצי אופציה למניה במחיר מימוש של 9 שקלים, הערך הכלכלי של כל מניה הוא נמוך יותר. מחיר המניה בגיוס דומה למחיר בו נסחרה מניית החברה הבוקר. בעלי השליטה בחברה, אלויט, LCS פארמה ואורי וייס הודיעו כי ישקיעו עוד מיליון שקל במחיר של 8 שקלים למניה.

תפן  עומדת למזג לתוכה פעילות גידול קנאביס חדשה שנמצאת כיום בשלבי הקמה. מהחברה נמסר כי הגיוס ישמש אותה למימוש האסטרטגיה העסקית להרחבת פעילות הקנאביס הרפואי בישראל ובשווקים הבינלאומיים.

הגיוס של תפן מצטרף לסדרת גיוסים, ובהם אינטרקיור  שהודיעה בשבוע שעבר על השלמת הגיוס הגדול ביותר בתחום עד כה, בהיקף של 17.5 מיליון דולר בהובלת גארי פיגל. כמו כן, גויסו 24 מיליון שקל לקנביט מקבוצה בהובלת ברק רוזן, וכן 11 מיליון שקל לחברת טכנופלס, על רקע הצהרתה שתעסוק בקנאביס ולפני שיש לה פעילות אמיתית בתחום. גם חברת פנטזי נטוורק  השלימה גיוס של 1.4 מיליון שקל שיכול להניב לה סכום גבוה משמעותית אם ימומשו אופציות שהוקצו בגיוס.