"מילימחוברות": הרשתות החברתיות צוחקות על הקמפיין של הימין החדש

בסוף השבוע האחרון פרסמו בגאווה בעמודי הפייסבוק והטוויטר של מפלגת הימין החדש את הקמפיין החדש לבחירות 2019 • במקומות אחרים ברשת היו יותר משועשעים מהסיסמה החדשה של המפלגה ועשו ממנה מטעמים באמצעות מחולל הקמפיין האינטרנטי שהימין החדש העלו

נפתלי בנט ואילת שקד / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
נפתלי בנט ואילת שקד / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

מפלגת הימין החדש של שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט ממשיכה לייצר כותרות. אחרי הפיצול המפתיע מהבית היהודי, צירופן של העיתונאית קרוליין גליק ובעלת הפועל באר-שבע אלונה ברקת לרשימה, הגיע בסוף השבוע האחרון הקמפיין הרשמי של המפלגה לבחירות של 2019 - שקד ובנט על רקע כחול, מעליהם הכיתוב "ישראליהודימני" ללא רווחים, כרמיזה על כך שכל ההגדרות הכתובות מכילות אחת את השנייה, ומעל הכיתוב לוגו המפלגה.

אלא שברשתות וברחבי האינטרנט בישראל לא בדיוק התחברו לקופירייטינג המתוחכם שהציגו ראשי הבית היהודי היוצאים, והחליטו לעשות את מה שיודעים לעשות ברשת הכי טוב - בדיחות על חשבון פוליטיקאים.

בעמוד הפייסבוק "שם", עמוד סאטירת הבחירות מבית תאגיד השידור הציבורי "כאן", חצו קו אדום ופרסמו פוסט עם הכיתוב "תורהייטקמוותלערבים" על תמונת הקמפיין. הפוסט הוסר לאחר כשעתיים בעמוד אך מחולל הקמפיינים של הימין החדש שפרסם העמוד עודנו באוויר ופעיל. גולשים עדיין יכולים להיכנס לאתר המפלגה, להזין מילת קמפיין מאוחדת לבחירתם, והמחולל יבנה עבורכם תמונת ימין חדש מעוצבת אישית.

צילום מסך מתוך עמוד "שם"
 צילום מסך מתוך עמוד "שם"

צילום מסך ממחולל הקמפיינים של הימין החדש
 צילום מסך ממחולל הקמפיינים של הימין החדש

בטוויטר, העיתונאי ומפיק הפודקאסטים עידו קינן תהה מה יעשו במפלגה עם כל הרווחים המיותרים שנותרו להם; ניר צדוק עיתונאי "הארץ" הגדיל להציג את המצע של הימין החדש - תפזורת; ואחיה כץ, מנהל התקשורת של "שוברים שתיקה", תיקן את המוטו החדש בקמפיין למשפט האלמותי של מרי פופינס.

איש יחסי הציבור החרדי נחמיה רוזנפלד לא התעכב על עדינות או נוסח ופשוט כתב ישירות "עזוב אותנו", אך בחלקים אחרים בפיד הפוליטי לא בדיוק ששו לראות את כל הבדיחות הממוחזרות עם הכיתוב המחובר וביקשו הפוגה.

בטוויטר של הימין החדש, לעומת זאת, לא הבינו שהבדיחה היא עליהם והמשיכו לאורך כל סוף השבוע והבוקר בתגובות והתבטאויות באמצעות כרזת הקמפיין, כולל איחול בהצלחה לממלא-מקום שר החוץ שמינה נתניהו הבוקר, ישראל כ"ץ, ועקיצה רצינית כלפי ציפי לבני והזגזוג הפוליטי שלה.