ענקית הקניונים מליסרון שיפרה את הביצועים התפעוליים והרוויחה 585 מיליון שקל ב-2018

הרווח הנקי הצטמצם, לאחר שהיקף שיערוך הנכסים שביצעה החברה הצטמק בסיכום שנתי ב-70% • המנכ"ל אבי לוי: "אנחנו גדלים בתחום המשרדים. לא נרכוש קניונים חדשים השנה, אבל אנחנו מגדילים את הקיימים"

ענקית הנדל"ן המניב מליסרון  סיכמה הבוקר (ד') את שנת 2018 עם שיפור בפרמטרים התפעוליים, והמשיכה להציג רווח נקי מרשים, שהצטבר ל-585 מיליון שקל. סכום זה משקף שחיקה ניכרת של 25% ביחס לרווחיה ב-2017 שעמדו על 776 מיליון שקל, אז נהנתה החברה שבשליטת היו"רית ליאורה עופר משיערוכי נכסים רחבי היקף.

סיכום הרבעון הרביעי מציג כיוון דומה, עם יציבות בהכנסות שהסתכמו ב-384 מיליון שקל לצד צניחה של 37% ברווח הנקי ל-168 מיליון שקל, אחרי ירידה משמעותית בהיקף שיערוך נכסי החברה. 

בסיכום שנתי עלו הכנסות מליסרון בשיעור מתון של 1% ל-1.55 מיליארד שקל, והרווח הגולמי שלה השתפר ב-2% והגיע ל-1.15 מיליארד שקל. ואולם, כאמור, היקף שיערוך הנכסים שביצעה החברה הצטמק בסיכום שנתי ב-70% (וברבעון הרביעי ביותר מ-80%) לסך של 146 מיליון שקל, לעומת שיערוכים בהיקף של קרוב ל-500 מיליון שקל ב-2017 - מה שפגע ברווח התפעולי שלה ובשורה התחתונה בסיכום רבעוני ושנתי.

לצד זאת, מליסרון סיכמה את 2018 עם שיפור של 1.5% ברווח התפעולי הנקי (NOI) שהגיע לכ-1.1 מיליארד שקל (והציגה עלייה דומה בפרמטר זה בנכסים זהים), וכן נהנתה מצמיחה של כ-9% בתזרים המזומנים השוטף שלה (FFO) ל-695 מיליון שקל, שנתמך בשיפור הרווח התפעולי הנקי וכן בצמצום הוצאות ריבית והוצאות מסים. במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל לבעלי המניות.

תוצאות מליסטרון
 תוצאות מליסטרון

הקריון צומח, רמת-אביב בקיפאון

מליסרון מחזיקה ב-24 נכסים מניבים, קניונים ומשרדים, עם שטחי השכרה בהיקף של כ-748 אלף מ"ר בשיעורי תפוסה של כ-97%. שניים מהבולטים בנכסיה הם קניון רמת-אביב שבתל-אביב (החזקה של כ-73%) והקריון שבקריית ביאליק, בשווי של כ-2.3-2.4 מיליארד שקל כל אחד.

מהמצגת שפרסמה מליסרון למשקיעים עולה כי הקניונים הצומחים ביותר מבחינת פדיון הם הקריון (3.1%), הגרנד קניון בבאר שבע (3%) ושניים מקניוני האאוטלט של הקבוצה: בילו סנטר (3%) וחוצות המפרץ, שרושם את הגידול הגבוה ביותר (3.94%). לעומתם, קניון רמת-אביב שנחשב למוביל לא הציג צמיחה משמעותית ורק שמר על יציבות (0.3%).

"בסך הכול הדוחות ממשיכים להציג מגמה של צמיחה יציבה", אמר ל"גלובס" אבי לוי, מנכ"ל קבוצת מליסרון. "הקניונים הבולטים שלנו ממשיכים להיות מובילים במשק הישראלי, עם תפוסה של קרוב ל-100%. התוצאות משביעות רצון. אנחנו מתחדשים בכל הקניונים שלנו, מביאים מותגים חדשים ומשקיעים בהגדלת פעילות הפנאי - יותר מסעדות, פנאי ובילוי בהתאם לביקושי הצרכנים. אנחנו מאמינים שהנכסים שלנו ימשיכו להיות מושכי קהל. אנחנו גדלים בתחום המשרדים, ולא נרכוש קניונים חדשים השנה, אבל אנחנו מגדילים את הקיימים".