גל הרכישות בענף ה-IT המקומי נמשך: מטריקס רוכשת את מידעטק מידי מאיר גבאי ב-85 מיליון שקל

מידעטק, שמספקת פתרונות למערכות תוכנה, הוקמה לפני יותר מ-25 שנה ומעסיקה 200 עובדים • בדצמבר הודיעה מטריקס על רכישת השליטה בחברת דנה הנדסה תמורת 52 מיליון שקל

חברת שירותי ה-IT מטריקס  מודיעה על רכישה שנייה תוך פחות מחודשיים. החברה תשלם 85 מיליון שקל תמורת חברת מידעטק, שמספקת פתרונות למערכות תוכנה המבוססות על תוכנת ה-ERP פריוריטי. זאת לאחר שבדצמבר הודיעה מטריקס על רכישת השליטה בחברת דנה הנדסה תמורת 52 מיליון שקל.

מסע הקניות של מטריקס הוא חלק מגל רכישות שביצעו בחודשים האחרונים חברות ה-IT הבורסאיות, שמנסות לבסס לעצמן מנועי צמיחה נוספים: וואן רכשה שתי חברות ב-47.5 מיליון שקל, חילן רכשה חברה ב-59 מיליון שקל וטלדור ביצעה רכישה ב-7 מיליון שקל.

החברה הנרכשת פעילה מעל 25 שנה ומעסיקה 200 עובדים. לפי נתונים שהעבירה מטריקס לבורסה, מידעטק רשמה ב-2017 הכנסות של 85.8 מיליון שקל ורווח נקי של 13.7 מיליון שקל, עלייה של 8% בהכנסות ושל 90% ברווח מ-2016. במחצית הראשונה של 2018 ההכנסות היו 41.8 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-4.8 מיליון שקל. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת מטריקס מזומנים בסך 231 מיליון שקל, והיא תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים. בעלי מידעטק הוא מאיר גבאי, מייסד החברה.

הסכם הרכישה כולל התחייבות של המנכ"לית חנה שראל להמשיך לכהן בתפקידה לשלוש שנים לפחות, ומייסד החברה גבאי ימשיך לעבוד בה כנשיא בהיקף משרה חלקי למשך שנתיים.

מטריקס נסחרת בשווי של 2.8 מיליארד שקל. בחברה ציינו שהרכישה היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה וכי פעילות מידעטק סינרגטית ומשלימה לפעילותה. להערכת מטריקס, הרכישה תעמיק את פעילותה בתחום ה-ERP. בהודעת החברה נכתב שבין לקוחות מידעטק נמצאים טבע, אלקטרה, שיכון ובינוי, סנו ועוד.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, מסר כי "פריוריטי הינה מערכת ישראלית מעולה המובילה את שוק מערכות ה-ERP הארגוניות, ומידעטק עם הנהלתה המצוינת מהווה זה שנים ארוכות השותף העסקי המוביל ליישום פריוריטי בישראל. עם המעבר לפתרונות ענן ולצד האכזבה של לקוחות מפתרונות בינלאומיים יקרים, הבנו שזוהי שעת כושר עבור פריוריטי ועבור מטריקס ומידעטק להציג צמיחה ניכרת בפעילות בשנים הקרובות. יש לנו היכרות ממושכת עם הפעילות של מידעטק והעומדים בראשה, שהביאו את החברה להצלחות מרשימות. בכוונתנו להרחיב משמעותית את הפעילות גם בשוק הבינלאומי תוך התבססות על הערוצים של מטריקס בארה"ב ובאירופה".

מטריקס מספקת פתרונות שונים בתחומי התוכנה, החומרה, האינטגרציה וההדרכה. החברה היא חלק מקבוצת פורמולה, שמחזיקה 49.2% ממניות מטריקס. החברה תפרסם את הדוחות הכספיים של שנת 2018 ב-12 במארס. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות החברה צמחו ב-9.9% לרמה של כ-2.3 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-15% ל-96.5 מיליון שקל.