כל הפרטים על סמסונג S10 נחשפו: הליין יכלול שלושה מכשירי דגל

הליין כולל 3 מכשירים - גלקסי S10, S10+ ו-10Se • בנוסף, סמסונג סיפקה פרטים רבים יותר על המכשיר המתקפל שחשפה בנובמבר שעלות תתחיל מ-1,980 דולר • מחירי המכשירים החדשים הצפויים בארץ יהיו 3,600 שקל עבור גלקסי S10, ו-3,000 שקל עבור גלקסי S10e, כך לפי סאני תקשורת

סמסונג S10 / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
סמסונג S10 / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

הערב (ד') סמסונג השיקה את ליין הסמארטפונים החדש שלה, גלקסי S10 באירוע לציון עשור לסדרת גלקסי S שנערך כעת בסן פרנסיסקו. הליין כולל שלושה מכשירים - גלקסי S10, S10+ ו-10Se. בנוסף, סמסונג סיפקה פרטים רבים יותר על המכשיר המתקפל שחשפה בנובמבר, והודיעה על השקת מספר אביזרים לבישים.

די. ג'יי. קו, נשיא ומנכ"ל חטיבת המחשוב והתקשורת הניידת בסמסונג חשף במהלך האירוע כי שני מיליארד סמארטפונים מסדרת גלקסי נמכרו בעשור האחרון. קו אף אמר כי בעזרת הסמארטפון המתקפל, סמסונג תוכיח לטוענים שהסמארטפונים הגיעו לשיאם הטכנולוגי כי הם טועים.

גודלו של הגלקסי S10 הוא 6.1 אינץ', המכשיר המוגדל S10+ הוא בגודל 6.4 אינץ' ואילו המכשיר המוזל, S10e בגודל 5.8 אינץ'. המכשירים מצוידים בצג AMOLED שלדברי החברה יאפשר לראות מגוון צבעים רחב יותר, ומעניק חדות תמונה גם באור שמש. הצג מכיל סורק טביעת אצבע שמגיע עם הגנה משופרת לדברי החברה, בזכות סריקה תלת מימדית. בדגם ה-S10e הסורק ממוקם בכפתור הכיבוי.

הצטרפו לשידור החי של סמסונג:

מכשירי הדגל מגיעים עם שלוש מצלמות בגב המכשיר, פרט לדגם ה-S10e לו שתי מצלמות בגב המכשיר. בדגם ה-S10+ יש בנוסף שתי מצלמות קדמיות, בניגוד למצלמה קדמית אחת בשתי הדגמים האחרים, כך שיש לו בסך הכל חמש מצלמות. החברה מבטיחה יתרונות שונים למערכת המצלמות שבמכשירי הליין - עדשה עם שדה ראייה של 123 מעלות, שתאפשר תמונות נוף איכותיות וגם נוכחות של אנשים רבים בצילום אחד. עוד מבטיחים בסמסונג הקלטת וידאו יציבה בזכות טכנולוגיית ייצוב דיגיטלית, ויכולות בינה מלאכותית במצלמה שמאפשרות זיהוי של הסצינה והתאמה של הגדרות המצלמה אליה באופן אוטומטי.

מצלמות הסלפי הקדמיות במכשירי ה-S10 נמצאות בתוך מעין נקב בתצוגה הקדמית, ולא בתוך מגרעת כפי שנהוג במכשירים רבים.

יכולות בינה מלאכותית נוספות במכשירים אמורות להביא לביצועים טובים יותר של הסוללה, המעבד, זכרון ה-RAM וטמפרטורת המכשיר בהתאם ללמידת השימושים של כל צרכן במכשיר, שיביאו לכך שיישומים שבשימוש לעתים קרובות יפעלו מהר יותר. גם המעבר בין ווי פיי לחיבור LTE הוא אוטומטי, תוך התראה על חיבורי ווי פיי חשודים ותמיכה בתקן ווי פיי 6. חידוש מעניין בטלפונים הוא היכולת שלהם לטעון התקנים לבישים, גם בזמן שהטלפון עצמו נמצא בטעינה.

דגם ה-S10 מגיע עם 8 ג'יגה של זכרון RAM, ושטח אחסון פנימי של 128 או 512 ג'יגה בייט. דגם הפלוס מגיע עם RAM של 8 או 12 ג'יגה בייט ושטח אחסון של של 128 או 512 ג'יגה או טרה בייט, והדגם המוזל, S10e מגיע עם 6 או 8 ג'יגה של זכרון RAM, ושטח אחסון פנימי של 128 או 256 ג'יגה. בכל הדגמים קיימת אפשרות להוסיף אחסון באמצעות כרטיס microSD של 512 ג'יגה.

מערכת ההפעלה במכשירים היא אנדרואיד 9 (פאי) והם עמידים במים עד לעומק של 1.5 מטרים במשך 30 דקות. הם יהיו זמינים בישראל בצבעי לבן פריזמה, שחור פריזמה וירוק פריזמה.

מחיר דגם ה-S10 יהיה החל מ-900 דולר, הS10+ החל מאלף דולר, וה-S10e יעלה החל מ-750 דולר. מחברת סאני תקשורת, בעלת רשת חנויות סמסונג בארץ נמסר כי מחירי המכשירים החדשים הצפויים בארץ יהיו 3,600 שקל עבור גלקסי S10, ו-3,000 שקל עבור גלקסי S10e. המכשיר המוגדל, S10+ יעלה 4,000 שקל עבור שטח אחסון של 128 ג'יגה ו-5,000 שקל עבור שטח אחסון של 512 ג'יגה. הטלפון המתקפל יעלה בארץ החל מ-8,000 שקל, ויהיה זמין לרכישה בחודש אפריל. מכשירי ליין הגלקסי S10 יתחילו להימכר בארץ ב-3 במרץ.

בנוסף, סמסונג הודיעה על דגם נוסף בשם גלקסי S10 5G שתומך גם בקישוריות 5G, שלא צפוי להגיע לישראל כרגע. הצג של המכשיר הוא בגודל 6.7 אינץ'. והוא מצויד במצלמת סמסונג 3D Depth.

המכשיר הוצג באירוע תוך הדגשה של השיפורים הרבים שטכנולוגיית ה-5G תציע למשתמשים, והתייחסות לכך שסמסונג מייצרת גם ציוד 5G. זאת ככל הנראה כניסיון להציב את סמסונג כאלטרנטיבה ליצרנית אחרת של ציוד 5G - חברת וואווי הסינית, שארה"ב ומדינות נוספות מאשימות אותה היום בכך שהציוד שלה משמש לריגול עבור ממשלת סין.

טאבלט, סמארטפון וצג חדיש לחלוטין - המתקפל של סמסונג

סמסונג חשפה הערב גם פרטים נוספים על מכשיר Galaxy Fold שהציגה לראשונה בנובמבר. מדובר בטלפון מתקפל שמשמש כטאבלט בתצורתו הפתוחה וכסמארטפון לאחר הקיפול. צג ה-AMOLED המתקפל מגיע נקרא אינפיניטי פלקס. גודלו 7.3 אינץ' כשהוא פתוח, ו-4.6 אינץ' במצב המקופל.

בחברה מייעדים את המכשיר החדשני לביצוע מספר משימות במקביל, והוא מאפשר להפעיל עד שלוש אפליקציות בו-זמנית, כאשר ניתן להפעיל אפליקציות נוספות גם במהלך שיחת וידאו. בנוסף, לדברי החברה הוא אידאלי עבור צפייה בוידאו, משחקים ועוד. סמסונג הצהירה כי המכשיר פותח במשך מעל שמונה שנים, מאז שהשיקה אב טיפוס גמיש ב-2011 ושכדי לאפשר את הקיפול, החברה פיתחה שכבת פולימר ויצרה צג דק ב-50 אחוזים מהצג של סמארטפון טיפוסי, שמאפשר לו להיות גמיש וקשוח.

המכשיר מגיע עם סורק טביעות אצבע בצדו, 12 ג'יגה של זיכרון RAM ושטח אחסון של 512 ג'יגה. גם גלקסי פולד מסוגל לטעון את עצמו ולהטעין התקן נוסף בו זמנית. הוא יכיל שש מצלמות, וצפוי להיות זמין לרכישה בהמשך השנה, גם בגרסה תומכת 5G ובצבעי כסף חללי, שחור קוסמוס, ירוק מארס וכחול אסטרו.

סמסונג הצהירה כי עבדה עם גוגל וקהילת מפתחי האנדרואיד בכדי להבטיח שאפליקציות פופולריות כמו פייסבוק, ווטסאפ ו-YouTube יהיו זמינים לממשק המשתמש של הטלפון המתקפל.

מחירו של הטלפון המתקפל יתחיל מ- 1980 דולר ויהיה זמין לרכישה מה-26 באפריל.

פיתוח בשיתוף אוניברסיטת קליפורניה

בגזרת האביזרים הלבישים, סמסונג השיקה הערב שעון חכם חדש, Galaxy Watch Active שיאפשר מעקב אחרי פעילות גופנית, שינה, מתח ובריאות המשתמש. השעון יאפשר מעקב אחרי לחץ דם באמצעות אפליקציית My BP Lab שפותחה בשיתוף עם אוניברסיטת קליפורניה בסאן פרנסיסקו (UCSF) - אך פיצ'ר זה זמין כעת בארה"ב וארבע מדינות נוספות בלבד, ואינו זמין בישראל. בנוסף השעון מציע את פיצ'ר Stress Tracker למעקב אחרי רמות לחץ ותרגילי נשימה. הוא תומך בהפעלה קולית, ומאפשר לבצע באמצעותו שיחות או לשלוח הודעות ללא מגע בטלפון. סמסונג השיקה גם שני צמידי כושר - Galaxy Fit ו-Galaxy Fit e המציעים מעקב אוטומטי אחרי הפעילות הגופנית, ובדומה לשעון ניתוח דפוסי שינה וניהול סטרס ומאפשרים לסנכרן עם הסמארטפון תזכורות, יומן, מידע על מזג אוויר ועוד.

לדברי החברה, חיי הסוללה של השעון מספיקים לשבוע שלם לאחר טעינה אחת.

לבסוף, סמסונג השיקה את אוזניות ה-Galaxy Buds שמשתמשות בטכנולוגיית סאונד של AKG. החברה אף הצהירה כי הן משתמשות בסאונד סביבתי משופר (Enhance Ambient Sound) שמאפשר לשמוע את רעשי הסביבה בבירור גם כאשר האוזניות באוזניים, כך שהמשתמש יכול להיות מודע לסביבתו. האוזניות מצוידות גם במיקרופון Adaptive Dual שעושה שימוש במיקרופון פנימי ובמיקרופון חיצוני בכל אוזניה כדי להעביר את הקול עובר באופן ברור גם בסביבה רועשת, ויכולת טעינה אלחוטית.

סמסונג חשפה גם מצב Instagram Mode לליין הגלקסי S10 שמאפשר שיתוף מהיר יותר של תמונות וסרטונים לאפליקציית אינסטגרם, וגישה פשוטה יותר לסטוריז באפליקציה.

החברה הדגימה באירוע אפשרות לטעון את האוזניות והשעון החדשים שהוציאה באמצעות גב מכשיר הגלקסי S10, באופן אלחוטי.