מיהי מנהלת ההשקעות שמאמינה לאורך זמן במניית אלוט?

בשנת 2018 עלתה מניית אלוט על הרדאר של חברת ניהול השקעות אמריקאית: Lynrock Lake, שנכון לסוף 2018 החזיקה ב-6.9% ממניות חברת הטכנולוגיה הישראלית, בשווי נוכחי של 17.4 מיליון דולר

ארז ענתבי / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי / צילום: איל יצהר

בשנת 2018 עלתה מניית אלוט על הרדאר של חברת ניהול השקעות אמריקאית: Lynrock Lake, שנכון לסוף 2018 החזיקה ב-6.9% ממניות חברת הטכנולוגיה הישראלית, בשווי נוכחי של 17.4 מיליון דולר. לינרוק לייק היא חברה חדשה, שהוקמה רק ב-2018 ומגדירה את אסטרטגיית ההשקעות שלה כארוכת טווח, ומבוססת על ערך.

אלוט, המנוהלת על-ידי ארז ענתבי, מספקת פתרונות עבור מפעילות תקשורת, בהם פתרונות אבטחה. אף שלינרוק לייק היא חברת השקעות חדשה, נראה שאלוט אינה זרה למייסדת ומנהלת ההשקעות הראשית שלה - סינתיה פול (Cynthia Paul).

לפני שהקימה את לינרוק לייק, פול הייתה מנהלת השקעות בקרן ההשקעות Soros Fund Management של איל ההון ג'ורג' סורוס, בין השנים 2002 ל-2017. בתפקידה בקרן של סורוס היא ניהלה השקעות בניירות ערך של חברות בדגש על חברות טכנולוגיה. הקרן של סורוס רכשה מניות אלוט ב-2016, כשרכשה 6.6% ממניות אלוט. בהמשך הגדילה הקרן של סורוס את ההחזקה בחברה ובתחילת 2018 החזיקה ב-15.7% ממניות אלוט. במהלך השנה החולפת מימשה הקרן של סורוס חלק ניכר ממניות אלוט שבהן החזיקה, בתמורה מוערכת של כ-25 מיליון דולר, וכעת היא מחזיקה ב-4% בלבד ממניות החברה.

לינרוק לייק מחזיקה במניות של כ-20 חברות בלבד, ומלבד אלוט   יש לה החזקות גם בטוויטר וב-FireEye, וכן בחברה ישראלית נוספת: DSPG, המפתחת שבבים לטלפונים אלחוטיים ויישומי מדיה. נכון לסוף 2018 החזיקה לינרוק לייק במניות DSPG בשווי כ-3.8 מיליון דולר, שמהווים כ-1.3% מהון המניות של החברה. לפני כשנה הצטרפה פול לדירקטוריון DSPG, ומנכ"ל החברה עופר אליקים אמר אז שעם ניסיונה הרב בהשקעות ופיננסים והידע הנרחב שלה בשווקים, היא תתרום משמעותית להצלחת החברה.