אפקון גייסה 72 מיליון שקל בזכויות; משפחת שמלצר השקיעה כ-44 מיליון שקל

החברה ביצעה את ההנפקה לפי מחיר מניה של 150 שקל, המשקף הנחה של כ-13% על המחיר ביום חמישי • לפי נתוני החברה, בהנפקה נרכשו 99% מכמות המניות שהוצעו, והן מהוות כ-9.5% מהון החברה לאחר ההנפקה • מניית אפקון התחזקה בכ-7% מתחילת החודש

ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'
ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'

חברת הפרויקטים אפקון  השלימה גיוס הון של כ-72 מיליון שקל, באמצעות הנפקת זכויות לבעלי מניותיה, בו לקחה חלק בעלת השליטה, משפחתשמלצר, שמימשה את מלוא הזכויות שבידיה והשקיעה כ-44 מיליון שקל מהסכום הכולל.

מהעדכון שפרסמה אפקון עולה כי החברה ביצעה את ההנפקה לפי מחיר מניה של 150 שקל. מחיר זה משקף הנחה של כ-13% על שווי המניה, שעמד על קצת יותר מ-170 שקל ביום חמישי - המועד האחרון ללקיחת חלק בהנפקה. מניית אפקון התחזקה בכ-7% מתחילת החודש.

לפי נתוני החברה, המקדמת בימים אלה גם הנפקת אג"ח להמרה (סדרה 1), בהנפקה נרכשו 99% מכמות המניות שהוצעו, והן מהוות כ-9.5% מהון החברה לאחר ההנפקה.

באפקון ציינו לקראת ההנפקה כי התמורה מהמהלך תשמש "למטרות שונות, בהתאם לצרכיה של החברה כפי שיהיו מעת לעת, ובכלל זה למימון ופיתוח פעילותה העסקית".

אפקון פעילה בתחומי פרויקטי התשתית והבנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת. על פי רוב, פעילות הקבוצה בפרויקט מסוים כוללת שילוב של מספר שירותים ויכולות, מתוך חבילת השירותים שאותם מציעה הקבוצה ללקוחותיה. החברה מעסיקה כ-1,400 עובדים, והיו"ר שלה הוא ישראל רייף, ממשפחת שמלצר. עתליה שמלצר מחזיקה בכ-56% ממניות אפקון, בשווי של כ-500 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים דיווחה אפקון, המנוהלת על ידי ירון קריסי, על זכייה והתקדמות בשלל פרויקטים, בהיקף מצטבר של כ-2.3 מיליארד שקל (חלק עם שותפים). הגדול מביניהם הוא פרויקט הקמת קמפוס משרדים ומעבדות חדש לחברת הטכנולוגיה מובילאיי בהר חוצבים שבירושלים, תמורת כ-950 מיליון שקל.

על רקע רצף ההודעות מניית אפקון השלימה קפיצה של כ-35% מחודש מאי, ומציגה עלייה של כ-5% שנה אחורה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-900 מיליון שקל.

בימים האחרונים נודע כי בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה תביעה שהגישה אפקון נגד זכייתה של חברת מדי המים ארד במכרז לאספקה, התקנה ותחזוקת מערכת קריאה מרחוק (קר"מ) בתאגיד המים התל אביבי מי אביבים.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הכנסותיה של אפקון עלו ב-4% ל-1.16 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה עלה ב-2% ל-39 מיליון שקל, למרות שחיקה ברווח הגולמי.