יצחק תשובה ישקיע כ-115 מיליון שקל ברכישת עיקר האג"ח של דלק נדל"ן

ירכוש את מלוא האג"ח בסדרה 1 של אפריל נדל"ן תמורת 100 מיליון שקל ואת רוב האג"ח של סדרה 2 בכ-17 מיליון שקל

יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין

יצחק תשובה צפוי להשקיע כ-115 מיליון שקל ברכישת עיקר יתרת האג"ח של דלק נדל"ן, לאחר שמחזיקי אג"ח סדרה 2 של החברה נענו באופן חלקי להצעת הרכש שפרסם בעל השליטה מוקדם יותר החודש.

מתוצאות ההצעה שפרסמה חברת אפריל נדל"ן, שהוקמה כמעין "חברת צינור" לצורכי הסדר החוב בדלק נדל"ן, עולה כי 53% מהמחזיקים נענו להצעה של תשובה, שירכוש את החזקותיהם בסכום כולל של כ-17.5 מיליון שקל, מסכום כולל של כ-33 מיליון שקל שתכנן להשקיע ברכישת הסדרה כולה. ההצעה נקבה במחיר של 36 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב של האג"ח.

מדובר בסדרה בה ניתן לראות כסוג של אופציה על מניית קבוצת דלק, הנמצאת כיום הרחק מחוץ לכסף, ואשר התקיימות התנאי לפירעונה תלויה בשוויה של מניית קבוצת דלק, הנדרש להגיע עד סוף שנת 2020 ל-1,200 שקל לפחות (כמחיר ממוצע שנקבע בהתאם למועדי הפירעון).

אם לא תגיע מניית קבוצת דלק למחיר היעד, התחייבויות אג"ח סדרה זו יבוטלו, והמחזיקים שלא נענו להצעתו של תשובה ונותרו עם החזקותיהם, לא יקבלו עבורם תמורה.

כיום שווי מניית קבוצת דלק בבורסה עומד על כ-660 שקל, כך שמי שנותרה בידו אג"ח מסדרה זו יוכל לקבל עבורה תמורה רק במקרה והמניה כמעט ותכפיל את שוויה. ערכה הנוכחי של המניה משקף לקבוצת דלק שווי של כ-7.5 מיליארד שקל, אחרי טיפוס של כ-16% מתחילת השנה.

סדרת אג"ח 2 של אפריל רשומה כיום במערכת הנש"ר (ניירות ערך שאינם רשומים למסחר), וחלק הסדרה שלא נענה להצעה ימשיך להיות רשום במערכת זו, כך שהאפשרות היחידה של המחזיקים למימוש החזקותיהם היא באמצעות מכירה מחוץ לבורסה.

נוסף לסדרה 2, מחר (ב') יבצע תשובה פידיון מוקדם מלא לסדרת אג"ח 1 של אפריל נדל"ן, בהשקעה של קרוב ל-100 מיליון שקל, וזאת בהתאם לתנאי הסדרה המאפשרים לחברה לבצע פידיון מוקדם "ביוזמתה, ללא מרכיב פיצוי".

מועד הפדיון המקורי של הסדרה, שהיקפה עמד על כ-660 מיליון שקל, נקבע לתחילת דצמבר 2019. סדרה זו הונפקה בסוף 2012 ונרשמה למסחר בבורסה במאי 2014, כחלק מהסדר חוב בהיקף כולל של 2.15 מיליארד שקל שביצעה דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח שלה, אשר כלל "תספורת" משמעותית של 65% על החזקותיהם.