נתניהו יעתור לבג"ץ נגד דחיית בקשתו למימון הגנתו המשפטית ע"י מקורביו

החלטת ועדת ההיתרים אינה סופית בעיני נתניהו, והוא הנחה את סנגוריו להכין עתירה לבג"ץ • מטעם רה"מ נמסר: "לא נותנים לנתניהו להגן על עצמו כפי שנתנו לחברי כנסת כמו צחי הנגבי ולראשי ממשלה כמו אריאל שרון. חרפה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעתור לבג"ץ נגד החלטת ועדת ההיתרים לדחות את בקשתו למימון הגנתו המשפטית על-ידי מקורביו אנשי העסקים. דוברו של ראש הממשלה מסר הערב (א') כי נתניהו הנחה את סנגוריו להכין עתירה בהתאם לבג"ץ.

"המדובר בהחלטה שערורייתית שמראה את ההתנכלות לנתניהו ואת הרצון למנוע ממנו להגן על עצמו. החקירות עלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים והעסיקו מאות פרקליטים. איך אדם פרטי יכול להתמודד מול עשרות פרקליטים וחוקרים?", נמסר מטעמו של נתניהו.

עוד נמסר מטעם נתניהו כי "לא נותנים לנתניהו להגן על עצמו כפי שנתנו לחברי כנסת כמו צחי הנגבי ולראשי ממשלה כמו אריאל שרון. חרפה". 

מוקדם יותר היום הודיעה ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה על החלטתה לסרב לבקשת נתניהו לקבל תרומות בסך 2 מיליון דולר מספנסר פרטרידג' ומבן-דודו נתן מיליקובסקי למימון הוצאותיו המשפטיות. עוד נקבע כי נתניהו ישיב כספים שכבר קיבל ממיליקובסקי וכן את ערכן הכספי של החליפות שקיבל מפרטרידג'.

היום פורסם במגזין "פורבס" כי נתניהו הוא אחד מהפוליטיקאים העשירים בארץ. הונו של נתניהו הוערך בכ-50 מיליון שקל.

בבעלות נתניהו נדל"ן המוערך בשווי של מעל 30 מיליון שקל. הנכס המוכר ביותר הוא הווילה בקיסריה, כאשר בבעלותו גם פנטהאוז בירושלים ומחצית משוויו של בית נוסף בבירה, שקיבל בירושה. נכסים אלה מצטרפים כספים שצבר נתניהו לאורך השנים, המוערכים במיליוני שקלים, וגם הכנסותיו כראש ממשלה מצטרפות לכספים בחשבונות השונים (שכרו עומד על כ-54 אלף שקל בחודש). 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע בכל עבירה באף אחת מהחקירות המתנהלות נגדו, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. חוקרי החקירה בפרשות 1000,2000 ו-4,000 מצויות על שולחן הפרקליטות, אשר אמורה להכריע האם יש להעמידו לדין או לא. יש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.