גאווה ישראלית באוסקר: הבמאי הישראלי גיא נתיב קיבל את פרס הסרט העלילתי הקצר

ההפתעה: פרס הסרט הטוב ביותר הוענק ל"הספר הירוק" בבימויו של פיטר פארלי, שניצח את "רומא" של אלפונסו קוארון • האכזבה: גלן קלוז הפסידה את פרס שחקנית הטובה ביותר לאוליביה קולמן • הגאווה: הישראלי גיא נתיב קיבל את פרס הסרט העלילתי הקצר

גיא נתיב וזוגתו ג'יימי ריי ניומן, זוכי אוסקר 2019 לסרט הקצר הטוב ביותר / צילום: REUTERS/Mike Segar
גיא נתיב וזוגתו ג'יימי ריי ניומן, זוכי אוסקר 2019 לסרט הקצר הטוב ביותר / צילום: REUTERS/Mike Segar

טקס פרסי האוסקר ה-91 התקיים הלילה (ב') בהוליווד וסיפק רגעים מרגשים, גם אם צפויים לגמרי באשר לזהות הסרטים והשחקנים הזוכים. טוב, אולי כמעט. לראשונה זה 30 שנה לא היה מנחה לטקס האוסקר: קווין הארט, השחקן והקומיקאי, פרש מהמשרה הנחשקת לאחר שגולשים ברשתות חברתיות הזכירו לו אמירות הומופוביות פומביות, ומארגני הטקס לא הצליחו לאייש את המשרה. 

עם מנחה או בלעדיו, האקדמיה האמריקאית לקולנוע בחרה את הסרטים, השחקנים והשחקניות הטובים ביותר לשנה הזו, וההפתעות כאמור, מעטות - ויש גם זווית ישראלית משמחת. 

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "הספר הירוק" של פיטר פארלי. הסרט זכה בעוד שני פרסים: פרס התסריט המקורי ופרס שחקן המשנה, שהוענק למהרשלה עלי. 

זוכה האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, מהרשלה עלי / צילום: REUTERS/Mario Anzuoni
 זוכה האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, מהרשלה עלי / צילום: REUTERS/Mario Anzuoni

בפרס הסרט הזר זכה הסרט המדובר "רומא" של אלפונסו קוארון, שהיה מועמד גם לפרס הסרט הטוב ביותר. זו הפעם הראשונה שמקסיקו זוכה בפרס הסרט הזר, לאחר 9 מועמדויות. הבמאי קוארון גרף גם את פרס הבמאי ואת פרס הצלם הטוב ביותר.

"רפסודיה בוהמית", הסרט על חייו של סולן להקת קווין פרדי מרקורי, שהיה הצלחה ענקית והכניס 860 מיליון דולר בבתי קולנוע ברחבי העולם. היה מועמד ל-5 פרסים, ומתוכם גרף ארבעה: ראמי מאלק זכה בפרס השחקן הטוב ביותר; פרס העריכה לג'ון אוטמן; ושני פרסים על המוזיקה. ראמי מאלק לא היה הבחירה הראשונה לתפקיד - סשה ברון כהן היה המועמד הנבחר, אולם חילוקי דעות, שגם עיכבו את הפקת הסרט, הביאו את המפיקים לחפש שחקן אחר. ראמי מאלק אמר בנאומו: "אולי לא הייתי הבחירה המובנת מאליה לתפקיד, אבל בסוף זה עבד".   

אוסקר לבמאי הישראלי גיא נתיב

ההפתעה והגאווה הגדולות של הטקס: "סקין" של הבמאי הישראלי גיא נתיב קיבל את פרס הסרט העלילתי הקצר, במשותף עם אשתו ג'יימי ריי ניומן, הבמאית האמריקאית. אורכו של הסרט 20 דקות, והוא עוסק ביחסים בין-גזעיים בארה"ב. המילים הראשונות של גיא נתיב על הבמה היו: "לילה טוב ישראל".

הסרט "המועדפת", שהיה מועמד ל-10 פרסים, היה המפסיד הגדול. הסרט של הבמאי היווני יורגוס לנטימוס קיבל פרס אחד בלבד: אוליביה קולמן הוכתרה כשחקנית הטובה ביותר.

ליידי גאגא והאוסקר על השיר הטוב ביותר / צילום: REUTERS/Mike Segar
 ליידי גאגא והאוסקר על השיר הטוב ביותר / צילום: REUTERS/Mike Segar

עוד פרסים: פרס שחקנית המשנה הוענק לרג'ינה קינג על תפקידה בסרט "סיפורו של רחוב ביל". פרס השיר הטוב ביותר הוענק ל-"Shallow", בביצוע של ליידי גאגא ובראדלי קופר, מהסרט "כוכב נולד".

פרס התסריט המעובד הוענק ל"שחור על לבן" של ספייק לי, שזו לו הזכייה הראשונה באוסקר. לי הזכיר בנאומו את העבדות ואת סבתו שחסכה כדי שהוא יוכל לקבל השכלה אקדמית. "הבחירות לנשיאות מעבר לפינה, בואו נהיה בצד הנכון של ההיסטוריה", קרא לי. 

פרס עיצוב התלבושות הוענק ל"הפנתר השחור". פרס הסרט התיעודי הוענק ל"סולו חופשי". פרס סרט האנימציה הטוב ביותר הוענק ל"ספיידרמן: ממד העכביש". 

פרס סרט האנימציה הוענק ל"ספיידרמן: ממד העכביש"; פרס האפקטים הוויזואליים הוענק ל"האדם הראשון"; ופרס הפסקול הטוב ביותר הוענק ל"הפנתר השחור".