וורן באפט יוצא נגד הביטקוין: "זאת אשליה"

המיליארדר אמר בראיון לרשת CNBC: "לביטקוין אין ערך אמיתי כלל, זאת בסך-הכול אשליה" • באפט מצטרף לשורה של משקיעים, ביניהם ביל גייטס, אשר מזהירים מההשקעה במטבע הדיגיטלי

וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס
וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס

המשקיע המפורסם ביותר בעולם וורן באפט מבקר בחריפות את ההשקעה בביטקוין. בראיון לרשת CNBC האמריקאית אמר באפט כי "לביטקוין אין ערך ייחודי כלל, זאת בסך-הכול אשליה". 

המנכ"ל של ברקשייר האת'וויי אמר כי יש לו חיבה ל"אופורטוניסטניסטים" שרכשו את המטבע בתקווה שההשקעה תשנה את חייהם. הביטקוין איבד למעלה מ-80% מערכו מאז הזינוק של של תחילת 2017, אותו זינוק שהביא את ערך המטבע ל-20,000 דולר. נכון להיום (ב') המטבע הדיגיטלי  נסחר סביב 3,883 דולר. 

"זה מושך שרלטנים", אומר באפט. "אם אתה עושה משהו מזויף כמו למשל למכור יויואים או משהו דומה, אין בזה כסף - אבל ברגע שאתה משקיע בוול סטריט, יש המון כסף". 

בעבר באפט ביקר רבות את ההשקעה במטבע הדיגיטלי. כך, בכנס המשקיעים השנתי של החברה שלו אמר באפט כי ביטקוין זה כמו "רעל עכברים". בהזדמנויות אחרות לא חסך באפט ואמר כי המטבע הדיגיטלי הוא בכלל לא מטבע, אלא בסך-הכול "תעתוע". בהזדמנות אחרת אף השווה את הביטקוין לפרח הצבעוני.  

לצד הביקורת, באפט כן הצביע על החשיבות הטמונה בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, אך הדגיש כי אין זה מעיד בהכרח על התלות במטבעות דיגיטליים

באפט לא לבד בספקנות ובביקורת שלו על הביטקוין. דמויות בולטות מהעולם העסקי כמו מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, הכלכלנים רוברט שילר ונוריאל רוביני, המשקיעים ריי דיילו הווארד מרקס, הביעו סקפטיות בלגיטימיות של הביטקוין. יחד עם זאת, מוקדם יותר החודש, ג'יי פי מורגן הפך לבנק הגדול הראשון שמשיק מטבע דיגיטלי ללקוחותיו בשם JPM Coin.