אדם התנדב לעבור השתלה של שבב תת-עורי במהלך כנס MWC

המתנדב, בשם אדגר פונס, אמר כי הסכים לעבור את ההליך בגלל שבזכותו יוכל לפתוח את הדלת לביתו • "מה שראינו עכשיו עשוי להיות העתיד של תחום התשלומים"

אילוסטרציה של שבב תת-עורי / צילום: Shutterstock
אילוסטרציה של שבב תת-עורי / צילום: Shutterstock

אמש (ב') במהלך תערוכת המובייל MWC בברצלונה, שבב RFID הוחדר מתחת לעורו של אדם, שהתנדב לעבור את ההליך על הבמה, במהלך פרזנטציה שארגן הבנק הספרדי Sabadell - כך דווח ב"רויטרס". המתנדב, בשם אדגר פונס, אמר כי הסכים לעבור את ההליך בגלל שבזכותו יוכל לפתוח את הדלת לביתו. "זה נהדר עבורי, מאוד שימושי, כי יש לי בית אוטומטי וזה ישמש כמפתח לבית שלי". בנוסף אמר כי יהיה לו קל מאוד להוציא את השבב אם ירצה בכך. "זה יצריך רק לעשות חתך קטן" אמר.

אלכס רודריגז ויטלו, פיזיקאי ומהנדס בחברת הטכנולוגיה הספרדית Alpha אמר ל"רויטרס" כי "השבב הוא בגדול גרגר חול והוא מכוסה בחומר בעל תאימות ביולוגית (שלא יוצר תגובה מזיקה עם מרקם ביולוגי), כך שהגוף שלנו לא יביא לפירוק שלו עם הזמן".

אדם נוסף בשם פאו' שכבר עבר את הליך ההשתלה, השתתף גם הוא באירוע והראה כי בעזרת השבב הוא יכול לבצע תשלומים, כאשר הצמיד את ידו שבה נערכה ההשתלה לסמארטפון שלו. מנהלת השירותים הפיננסים בבנק סבדל, אנה פויגוריול, אמרה באירוע כי "מה שראינו עכשיו עשוי להיות העתיד של תחום התשלומים".

הצעד שעשו המתנדבים נחשב לקיצוני בעיניי רבים, אך זו לא הפעם הראשונה בה אנשים מסכימים להשתלת שבב כדי לשפר את הנוחות שלהם. בשנה שעברה חברת Three Square Market מוויסקונסין הציעה לעובדים שלה להשתיל שבבים מתחת לעורם אשר יאפשרו להם לפתוח דלתות ולהתחבר למחשבים במקום העבודה, גם לבצע תשלומים באמצעותם. החברה התחייבה כי השבבים לא מאפשרים מעקב GPS לחברה אחרי עובדיה, ו-50 מתוך 80 עובדי החברה הסכימו לעבור את ההשתלה.